لو رفتن نقش آمریکا در مهندسی هرج و مرج در عراق

یک سیاستمدار اردنی از نقش آمریکا در مهندسی هرج و مرج در عراق با هدف جلوگیری از تشکیل دولتی قدرتمند در این کشور پرده برداشت.

«محمد احمد الروسان» عضو دفتر سیاسی جنبش مردمی اردن، امروز (سه‌شنبه، ۲ آگوست) درباره ناآرامی‌های چند روز اخیر در عراق و یورش حامیان جریان صدر به ساختمان پارلمان این کشور، گفت که آن چه در عراق در حال اتفاق است، تلاش آمریکا برای مهندسی هرج‌ومرج است در این کشور است.

وی در گفت‌وگو با المعلومه تصریح کرد: ایالات متحده آمریکا به دنبال مهندسی هرج و مرج در عراق و ایجاد جنگ شیعی-شیعی در این کشور است. عراق با تمام اجزای خود به آمریکا و دیگران اجازه نخواهد داد که در یک طیف خاص در این کشور، جنگ به پا کند.

این سیاستمدار اردنی افزود که ایالات متحده می‌خواهد از برخی تظاهرات‌ها برای شعله‌ور کردن آتش فتنه در عراق سوء‌استفاده کند. آمریکا در پشت پرده تعمیق بحران‌های سیاسی در این کشور قرار دارد و هدف آن ابقای نیروهایش در پایگاه‌های نظامی عراق است.

یک منبع آگاه سیاسی عراقی نیز دیروز از نقش آمریکا در تعمیق اختلافات سیاسی برای کشاندن عراق به بلای جنگ و درگیری میان طیف‌های مختلف با هدف جلوگیری از تشکیل دولتی قدرتمند که بتواند با تداوم حضور اشغالگران در خاک عراق مقابله کند، خبر داده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.