ادعای جنجالی درباره مرگ رهبر القاعده/ الظواهری 4 سال پیش در اثر بیماری مُرده است؟

ناجح ابراهیم از موسسان گروه جماعت اسلامی مصر و کارشناس امور گروه‌های جهادی در این کشور در گفتگو با شبکه قاهره ۲۴ درباره خبر منتشر شده از سوی دولت آمریکا در ارتباط با کشته شدن ایمن الظواهری، ابراز شک و تردید کرد.

وی افزود: خبرهایی وجود دارد مبنی بر اینکه ایمن الظواهری چهار سال پیش در اثر بیماری فوت کرده است.

کارشناس مصری تاکید کرد: رهبر القاعده بیش از ۷۰ سال داشت و شرایط جسمانی وی پایدار نبود، اگر وی جان خود را از دست داده به اعتقاد من به طور طبیعی و در اثر بیماری بوده است.

ناجح ابراهیم تاکید کرد: مرگ و میر در چنین سنی طبیعی است به ویژه اینکه الظواهری از برخی بیماری ها نیز رنج می برد، رسانه های غربی نیز در سال‌های اخیر در چندین مورد به بیماری وی اشاره کرده و اعلام کرده بودند که رهبر القاعده به سرطان کبد دچار است.

گفتنی است جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه از کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده در جریان یک حمله هوایی در کابل خبر داد. الظواهری در روز ۳۱ جولای گذشته در هنگام این حمله در منزلش حضور داشته، اما کشته شدن وی با واکنش منفی طالبان مواجه شده و آنها این عملیات هوایی آمریکا را محکوم کردند.

بایدن در سخنان خود ضمن اعلام خبر کشته شدن ایمن الظواهری مدعی شد که این حمله به خانواده الظواهری آسیبی وارد نیامده و هیچ فرد غیرنظامی کشته نشده است. منابع آمریکایی اعلام کردند که سرویس‌های جاسوسی آمریکا در سال ۲۰۲۲ مکان محل زندگی رهبر القاعده را شناسایی کرده بودند و در نهایت پس از مدتی عملیات حذف فیزیکی وی را اجرایی کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.