پوتین به اردوغان: به اوکراین پهپاد می‌دهید، اگر به ما هم بدهید ما می‌خواهیم

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با اشاره به دیدار روسای جمهور ترکیه و روسیه در تهران گفت: پوتین در آن دیدار به شوخی و جدی به اردوغان گفت که اگر قصد فروش پهپاد به ما داشته باشید ما می خواهیم.

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در گفتگویی تلویزیونی با اشاره به دیدار آینده رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین همتای روسی در سوچی روسیه و در پاسخ به این سوال که آیا در این دیدار درباره تولید مشترک پهپاد مذاکره ای خواهد شد یا نه اظهار داشت: پوتین در دیدار با اردوغان در نشست تهران به شوخی و جدی گفت که شما به اوکراین پهپاد می دهید، اگر به ما هم بدهید ما می خواهیم بگیریم.

وی افزود: رئیس جمهور ما نیز لبخندی زد به این معنا که می توانیم در این خصوص گفتگو کنیم. سخنی از تعهد یا توافق در این خصوص نیست.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با بیان اینکه آقای پوتین نیز رویکرد ما در قبال جنگ روسیه و اوکراین را می داند، اظهار داشت: ما اقدام اوکراین را دفاع می دانیم، اما اقدامات خود را نه در راستای تحریک جنگ، بلکه در راستای پایان هر چه سریعتر آن انجام می دهیم.

ترکیه طی یکسال گذشته با اوکراین در راستای فروش محصولات نظامی بخصوص پهپاد توافقاتی زیادی داشته به طوریکه بر اساس گزارش ها تاکنون بیش از 50 فروند پهپاد بایراکدار تی بی 2 به این کشور فروخته است.

این موضوع طی ماههای گذشته به یکی از عوامل ناراحتی روسیه از ترکیه تبدیل شده به طوریکه مقامات سیاسی روسیه از جمله سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور نسبت به فروش این پهپاد به اوکراین ناراحتی خود را به همتایان ترک اعلام کرده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.