طعنه سنگین نماینده مجلس به ضرغامی!

محمدصالح جوکار در نشست ستاد مدیریت بحران استان یزد اظهار داشت: در رابطه با تخریب‌های صورت گرفته، برخی از این ساختمان‌ها دارای سکنه و برخی دیگر فاقد سکنه هستند.

وی تصریح کرد: لازم است که اطلاعات کافی از این ساختمان‌ها به دست آید عنوان کرد: نکته بعدی آن است که برخی از این ساختمان‌ها مالک و در برخی دیگر مستاجر ساکن بوده و همچنین برخی از این ساختمان‌ها افراد بومی را در خود جای داده بودند و برخی دیگر از استان‌های دیگر به یزد آمده‌اند و کسی را در یزد ندارند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اینکه دانشگاه‌ها اعلام آمادگی کردند کار خوبی است و بسیاری از درخواست‌ها را شامل می‌شوند گفت: اسکان مردم در مساجد و حسیینه‌ها خوب نیست و مردم نمی‌توانند در شرایطی که همه در یک سالن هستند احساس آرامش ندارند.

جوکار با تاکید بر ضرورت در نظر گرفتن تمام جوانب موضوع گفت: برخی از افرادی که اجاره‌نشین بودند حاضر هستند که با همان مبلغ اجاره به خانه دیگری بروند و مشکلی از این جهت وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل همین مسائل اگر بانک اطلاعاتی به سرعت ایجاد شود، می‌توان امروز یا فردا مشکل اسکان را حل کرد و حتی به نظر می‌رسد که نیازی به استفاده از ظرفیت مدارس هم نباشد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امنیت جان مردم برای ما از همه چیز بالاتر است و به هیچ عنوان نمی‌توانیم برای دیگر مسائل جان مردم را به خطر بیاندازیم و حتی اگر بحث یک اثر تاریخی هم مطرح باشد و بدون تخریب آن ممکن است جان شهروندان در خطر بیفتد این تخریب باید انجام شود.

جوکار گفت: بیشتر ساختمان‌هایی که الان در سطح بافت تاریخی یزد با تخریب و ریزش گسترده روبرو شده خانه‌های تاریخی و خشتی است که برای مردم مشکلات بسیار جدی به وجود آورده است.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای وزیر که می‌‍‌گویند من نسبت به بافت میراثی دغدغه خاطر دارم حتی یک حکم هم برای این بافت به مجلس ارائه نکرده که در بودجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این بافت در حال تخریب است و اجازه ترمیم و تعمیر هم به مردم نمی‌دهیم پس چطور انتظار داریم بافت را حفظ کنیم و جان مردم به خطر نیفتد تصریح کرد: اگر برای این منظور بودجه از سوی وزارت گردشگری اختصاص پیدا نکند با یک باران شدید دیگر اثری از آن باقی نمی‌ماند.

حضور ارتش و امکاناتی که به استان یزد اعزام کردند برای مردم یزد یک قوت قلب بسیار خوبی است و اینکه گفته شد ارتش تا پایان بحران در یزد حضور دارند برای ما امیدوار کننده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.