سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه ۶ مردادماه در دیدار با نخبگان همدان اظهار کرد: جریان انقلابی همواره باید مراقب جریان نفوذ و نفاق باشند چون چهره خود را می پوشاند تا اهداف خود را دنبال کند. ضربه‌هایی که از نفاق خوردیم از کفر و الحاد نخوردیم. جریان نفاق بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به سالگرد عملیات مرصاد، مطرح کرد: عملیات مرصاد یادآور رشادت و شهادت سربازانی است که در برابر افرادی که می‌خواستند راه را بر نظام سلطه باز کنند، ایستادند و مانع حرکت ظلمانی آن ها شدند.

رئیسی ادامه داد: سلحشوران و جوانان برومند ما افتخار آفریدند و عزت و افتخار را برای کشور حفظ کردند. همواره باید رشادت عملات مرصاد در یادها زنده بماند.

رئیس جمهور با بیان اینکه افرادی که در برابر امامان ایستادند نمازخوانان و روزه گیران و قرآن خوانان بودند، توضیح داد: این جریانات به ما هشدار می دهد مراقب جریان الحاد و شرک و کفر باشیم. حضرت زهرا (س) با اشک های دیدگان و خطبه های آتشین می خواستند مسئله نفاق را به ما نشان دهند. 

رئیسی ادامه داد: اگر انسان با چشم باز و آگاه حرکت کند و دوست و دشمن را بشناسد، خساراتی نیست ولی اگر نداند، جریانات پلید می‌خواهند خود را به ما تحمیل کنند. در عملیات مرصاد، عبرت‌های زیادی گرفتیم.

وی مطرح کرد: امروز رمز موفقیت دولت همراهی، همکاری و مشورت است. عقول مختلفی در کنار اندیشمندان است تا بر غنای آن بیفزاید. دولت مردمی یعنی همراه مردم و معنای آن این است که همه دولتمردان در همه سطوح و بخش ها خود را محتاج بدانند تا بر مردم مشورت کنند و نگاه آن ها در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها بدانند. مدیران حلقه های مشورتی با نخبگان داشته باشند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر فعل و ترک فعلی موجب ارتقا در کشور است باید پیگیری شود، گفت: این نگاه ها منتقل شود و نگاه ها و دیدگاه های نخبگانی را باید داشته باشیم و موفقیت ما برای ارتباط با جریان نخبگانی است. ارتباط را با سطوح مختلف آغاز کردیم که ممکن است اعلام نشود اما دارد اقدام می‌شود. همواره نظرات را به ما منتقل کنید چون مورد استقبال دولت است.

رئیسی با اشاره به اصلاحات اقتصادی در کشور، توضیح داد: اصلاحات اقتصادی برای جلوگیری از رانت خواری است تا امکانات به دست کسانی که در خط اول هستند، برسد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از نیروهای تحول گرا و حزب اللهی در بدنه اجرایی ضرورت دارد چون استفاده از این نیروها کارساز است.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت کار کارشناسی، بیان کرد: من به کار کارشناسی، مباحث اقتصادی و بحث آکادمیک اعتقاد دارم و پس از کار کارشناسی، باید تصمیم گرفت و اجرا کرد.

رئیسی ادامه داد: ما اولین دولتی هستیم که در آغاز سال ۱۴۰۱ مدیران و وزرا را ارزیابی کمی کردیم و با عدد، مانند کارنامه وضعیت کاری آنها را نشان دادیم و این کار را در استان ها انجام می دهیم.

رئیس جمهور با اشاره به مسائل استان همدان، مطرح کرد: اقتصاد استان کشاورزی است و از آن نمی گذریم. کشاورزی باید محور باشد و مشکل را حل کنیم. مدیریت منابع آبی و اصلاح الگوی کشت با نظر ترویج گران حوزه کشاورزی انجام شود تا بخشی از مشکلات حل شود.

رئیسی در رابطه با معادن استان، گفت: باید جلوی خام فروشی را بگیریم و معادنی که برای آن‌ها پروانه صادر شده را فعال کنیم.

وی ادامه داد: باید صنایع نیمه تعطیل را فعال و از زیرساخت‌های موجود برای رونق صنایع استفاده کنیم.  

رئیس جمهور با بیان اینکه دمشکلی برای نام‌گذاری روزی به نام همدان وجود ندارد، توضیح داد: درخواست آن به شورای انقلاب فرهنگی ارسال شود تا مهم‌ترین روز در همدان به نام این شهر، نام‌گذاری شود. 

رئیسی در رابطه با وضعیت عفاف و حجاب، گفت: حجاب و عفاف قانون است و باید به آن عمل شود به ما هم به قانون در کشور اعتقاد داریم.

وی در پایان خطاب به حاضرین در مراسم، خاطرنشان کرد: ارتباط خود را با مجموعه دولت حفظ کنید و به استاندار تاکید می کنم که با جوانان ارتباط داشته باشد. این حساسیت ها بسیار مبارک است و نگذارید سرد شود.  احساس مسئولیت بسیار مهم است و دشمنان می خواهند بچه‌های ما سرد شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.