هشدار  جدی وقوع سیل در سمنان صادر شد

معاون عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه هشدار زرد هواشناسی به مدت سه روز در استان پابرجا است و لذا مردم باید از حضور در بستر رودخانه‌ها و ارتفاعات دوری کنند.

وی افزود: بازگشایی مسیر پل‌هایی که دچار آب‌گرفتگی می‌شود از جمله مهمترین اقداماتی است که از ادارات کل راهداری و شهرداری‌ها خواسته‌ایم همچنین اکیپ‌های جاده‌ای و شهری در استان آماده‌باش هستند تا در صورت بروز حوادث از مخاطرات جلوگیری کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم این هشدار هواشناسی را جدی بگیرند، ابراز کرد: با توجه به اینکه در فصل تابستان قرار داریم عمدتاً تفرجگاه‌ها و ییلاق‌های استان میزبان مردم می‌شود، حتماً از قرارگیری از مجاورت رودخانه‌ها و ارتفاعات دوری کنند.

حمیدی با بیان اینکه سیلاب در رودخانه بدون هیچ هشدار قبلی و فقط در ظرف چند ثانیه فراگیر می‌شود و خاطرهای زیادی ایجاد می‌کند، افزود: بخشی از مسائلی که این روزها در استان فارس دیده می‌شود، به نادیده گرفتن مسائل ایمنی از سوی مردم نیز باز می‌گردد.

وی افزود: علی رغم اینکه شاید هیچ بارندگی در مسیر سیلاب‌ها و مسیرهای کوهستانی رخ نداده باشد اما هر لحظه امکان بروز سیلاب وجود دارد زیرا بارش‌ها در مناطق بالادست رخ خواهند داد همچنین با گفت این وضعیت هشدار جدی تا روز جمعه کماکان در ارتفاعات و مسیل‌ها و رودخانه‌های استان وجود دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.