هشدار به مردم گیلان درباره بروز سیلاب / امروز و فردا مراقب باشید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نسبت به احتمال سیلاب در حاشیه رودخانه ها هشدار داد و گفت: این مخاطره از ظهر امروز آغاز و تا فردا سه شنبه سوم مرداد ادامه دارد.

وی با هشدار به همه شهروندان گیلانی و مسافران از مردم مناطق شهری و روستایی استان خواست در طی دو روز آینده از حضور در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به کوهستان‌ها جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اعلام آماده باش ستاد بحران استان اضافه کرد: بر اساس پیش بینی‌ها با ورود سامانه بارشی جدید به استان از ظهر یکشنبه تا دوشنبه شاهد جاری شدن روان آب‌ها، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و صاعقه و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در گیلان وجود دارد.

وی با تاکید بر سرعت بخشی به لایروبی برخی پل‌ها و رودخانه‌ها در گیلان ادامه داد: مسئولان استانی و شهرستانی در دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادرسان برای پیشگیری از بحران احتمالی سیلاب در این هفته تمهیدات لازم برای استقرار اکیپ‌های عملیاتی در نقاط خطرآفرین استان را در دستور کار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: این سامانه در روزهای یکشنبه و دوشنبه علاوه بر مناطق کوهستانی در مناطق جلگه‌ای استان هم فعالیت قابل ملاحظه‌ای دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.