امام رشت: سودی در برجام، عاید ملت ایران نشد

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه دشمنان هرگز اجازه نمی دهند ملت ایران به حقوق قانونی خود برسند، گفت: خوشبختامه دولت سیزدهم اقتصاد کشور را به مذاکرات برجامی گره نزده و برنامه های کلان دولت با برجام و بدون برجام ادامه دارد و آمریکا این را می داند.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت، دشمنی ها با جمهوری اسلامی ایران را به خاطر دین و شریعت دانست و اظهار کرد: گفتمان توحید و اسلام و قرآن در نظام اسلامی راس امور است و جامعه نسبت به احکام الهی وظیفه دارد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی علیرغم دشمنی ها با عزت و اقتدار در عرصه های منطقه ای و بین المللی درخشش دارد، عنوان کرد: در طول ۴۳ سال گذشته با انواع و اقسام توطئه های داخلی و خارجی خودی و غیر خودی مواجه بودیم، اما رویش های انقلاب بیشتر از ریزش های آن است و اجازه نمی دهند خدشه ای به نظام و کشور وارد شود.

امام جمعه رشت مذاکرات هسته ای را نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی در برابر غرب دانست و بیان کرد: متاسفانه در جریان برجام سودی عاید ملت ایران نشد و امتیازات زیادی به طرف مقابل دادیم و در نهایت شاهد عدم تعهد آنان به این معاهده بین المللی بودیم که نشان دهنده لزوم بی اعتمادی به استکبار است.

نماینده ولی فقیه در گیلان ضمن قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: قطعا دولت سیزدهم منافع ملی را اولویت خود می داند و در احیای برجام به دنبال عمل طرف مقابل به تعهدات خود است لذا آمریکایی ها و کشورهای اروپایی باید اقدام به لغو همه تحریم ها کنند تا راستی آزمایی شوند و همچنین تضمین بدهند.

نماینده مجلس : باید از برجام دل بکنیم /اعتمادی به غربی‌ها نداریم

 

وی با بیان اینکه دشمنان هرگز اجازه نمی دهند ملت ایران به حقوق قانونی خود برسند، گفت: خوشبختامه دولت سیزدهم اقتصاد کشور را به مذاکرات گره نزده و برنامه های کلان دولت با برجام و بدون برجام ادامه دارد و آمریکا این را می داند.

 

آیت الله فلاحتی با اشاره به سفر بی نتیجه رئیس جمهور آمریکا به عربستان و اذعان همه رسانه های خارجی به این مسئله، عنوان کرد: هدف بایدن از سفر به عربستان فقط تامین انرژی است که خوشبختانه با توجه به ساز و کارهای موجود دستاوردی نداشت.

وی از آمریکایی ها خواست با پای خودشان غرب آسیا را ترک کنند و بیش از این تحقیر و ذلیل نشوند و ادامه داد: به زودی نظام سلطه بساط خود را جمع می کند و دست از سر ملت ها برمی دارد.

امام جمعه رشت، مهمترین ثمره نشست سران ایران و روسیه و ترکیه در تهران را پایان سلطه غرب در منطقه دانست و متذکر شد: این جمهوری اسلامی ایران است که مقابله با زیاده خواهی های غرب را آغاز کرده و با قدرت به مسیر خودش ادامه می دهد و سایر ملت ها را همراه می کند.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب، خاطرنشان کرد: به برکت نظام اسلامی هر هفته نماز جمعه در جای جای کشور اقامه و مسائل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی برای مردم تبیین می شود؛ قطعا حضور مردم مومن در صفوف به هم فشرده نماز جمعه تقویت ایمان و معنویت و تقوا و بصیرت را به دنبال دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.