امام جمعه اهواز: هر خانواده حداقل ۴ فرزند بیاورد تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی فرد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلی مهدیه اهواز با اشاره به اهداف سفر بایدن به منطقه ، وی را نماد فرتوت نظام سلطه خواند و گفت: کسب حمایت صهیونیست‌ها برای انتخاب نمایندگان، بهبود روابط و افزایش تولید نفت، عمیق تر کردن روابط رژیم صهیونیست و ریاض  و ایجاد اجماع منطقه‌ای علیه ایران از جمله اهداف این سفر بود.

وی با بیان این که خوشبختانه قیمت حامل‌های نفت در کشورهای اروپایی رو به افزایش است توضیح داد:  کلید سعادت غرب در دست کشورهای غرب آسیا است چرا که ذخایر زیر زمینی در اختیار کشورهای غرب اسیا است.

وی گفت: غرب منافع خود را در خطر می بیند و خوشبختانه نمی تواند منافع خود را  در ایران به دست بیاورد.

وی در ادامه ضمن تبریک عید غدیر و  روز مباهله گفت: مباهله روز حقانیت نبوت است زیرا مباهله  یکی از کلیدی ترین مسایل اثبات فضلیت اهل بیت عصمت و طهارت است و به  به جرات می توان ادعا کرد حادثه مباهله بهترین دلیل بر علو درجه امیر المومنین(ع)، صدیقه کبری(س) و حسنین(ع) است.

امام جمعه اهواز همچنین با اشاره به همایش شهدای قشقایی در آینده بیان کرد: تعداد شهدای قشقایی در چند استان کشور به سه هزار نفر می‌رسد و بنا است برای آنان همایشی برگزار شود که حرکت بسیاز خوبی است و به سهم خود یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس  به ویژه شهدای قشقایی را  گرامی می‌دارم.

وی بهبود وضعیت و تکریم  بازنشستگان را بسیار مهم‌دانست و گفت: نظام، وظیفه دارد به بازنشستگان رسیدگی کند و کسانی که امروز در ادارات و نهادهای مختلف کار می‌کنند آینده خود را در بازنشستگان می بینند  لذا نحوه حمایت از بازنشستگان مهم و ضروری است.

موسوی فرد با اشاره به روز خانواده در هفته آتی بیان کرد: خانواده سلول تشکیل دهند جامعه است و از ابتدای خلقت نطفه اولیه هر سعادت و شقاوتی و هر حرکتی چه رحمانی و چه شیطانی در خانواده بسته شده است هر چند اجتماع  نیز در آن اثر دارد اما اگر تربیت در خانواده آنگونه که باید باشد به موفقیت می‌رسد.

وی افزود: اگر جوانی به سمت و سوی اعتیاد، سرقت و بزهکاری می‌رود بدون شک ریشه در خانواده دارد.

وی با  اشاره به روز پنجم‌مرداد ماه سال روز اقامه اولین نماز جمعه در کشور به دستور امام خمینی (ره) بیان کرد:  شبکه ارتباطی و تعاملی نهاد امام‌ جمعه یکی از مولفه های قدرت و نظام اسلامی است. پایه و اساس در همه کشورها فرهنگ  است که یکی از رسالت های نماز جمعه تقویت  فرهنگ است. .

امام جمعه اهواز با اشاره به نقش فرزندآوری در رفع مشکلات کشور گفت:  نباید به بهانه اقتصادی مانع فرزندآوری شد و هر خانواده حداقل  باید چهار فرزند بیاورد که اگر این اتفاق بیفتد خیلی از مشکلات حل می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.