لاوروف: ادعاهای غرب علیه مسکو دروغ است

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در یادداشتی برای رسانه‌های آفریقایی که روز جمعه در وبسایت وزارت خارجه این کشور منتشر شده تاکید کرد، اوکراین و کشورهای غربی تلاش می‌کنند با منحرف کردن افکار عمومی تقصیر را گردن روسیه بیندازند و ما را به صادرات گرسنگی به جهان متهم کنند.

براساس گزارش خبرگزاری تاس، لاوروف خاطرنشان کرد: «می‌خواهم اشاره کنم که ادعاهای تبلیغاتی غرب و اوکراین مبنی بر اینکه روسیه «گرسنگی صادر می‌کند» کاملاً بی‌اساس است. در واقع، این تلاش دیگری برای سرزنش مسکو است.

به گفته وی، بعد از اینکه همه گیری کرونا وضعیت غذایی جهان را وارد بحران کرد، کشورهای غربی به اتفاق از مکانیسم انتشار دلار برای جذب کالا و در دست گرفتن جریان مواد غذایی استفاده کردند و این، وضعیت را در کشورهای در حال توسعه که به واردات مواد غذایی وابسته هستند، بدتر کرد».

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد: «این درست همان زمانی بود که وضعیت بازار مواد غذایی شروع به وخامت کرد و  تحریم‌هایی که غرب در ماه‌های اخیر علیه روسیه اعمال کرده، بر این روند منفی تاثیر بیشتری گذاشت.

کشورهای غربی تلاش می‌کنند جنگ اوکراین را عامل اصلی بحران مواد غذایی در جهان در تشدید گرسنگی اعلام کنند. روسیه اما همواره تاکید کرده غرب در مورد علل بحران جهانی غذا که به گفته مسکو تحریم های ضد روسی آمریکا و اتحادیه اروپا به آن دامن زده است، دروغ پراکنی می‌کند.

اوکراین و روسیه دو تولیدکننده مهم اقلام کشاورزی در جهان هستند. روسیه پس از اتحادیه اروپا بزرگترین صادرکننده گندم جهان است و اوکراین نیز بزرگترین صادرکننده دانه آفتابگردان در جهان به شمار می رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.