دیدار حمید سجادی با وزیر ورزش ترکیه در نهاد ریاست جمهوری

همزمان با سفر رییس‌جمهور ترکیه به ایران، وزیر ورزش و جوانان این کشور در نهاد ریاست جمهوری با حمید سجادی دیدار کرد.

در این دیدار که به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شد، «محمد محرم غصاب اغلو» با ابراز علاقه فراوان به ایران و ظرفیت‌های گسترده همکاری بین دو کشور ایران و ترکیه در دو حوزه «ورزش و جوانان»، بار دیگر از وزیر ورزش و جوانان ایران برای حضور در مسابقات کشورهای اسلامی دعوت به عمل آورد.

در جریان این دیدار مقرر شد ایران و ترکیه یادداشت تفاهم مشترکی را در دو حوزه ورزش و جوانان به امضا برسانند که بر اساس مذاکرات انجام شده میان دکتر سجادی و همتای ترکیه‌ای، هشت بند از این تفاهم‌نامه مختص به همکاری‌های دو کشور در حوزه جوانان است. در این زمینه وزرای ورزش و جوانان ایران و ترکیه توافق کردند برنامه‌های گسترده‌ای را برای همکاری در این حوزه تنظیم کنند.

تقویت گردشگری ورزشی دو کشور، برپایی اردوهای مشترک ورزشی و حضور تیم‌های مختلف دو کشور در ایران و ترکیه از جمله دیگر توافق‌های انجام شده بین وزرای ورزش و جوانان دو کشور است.

در این دیدار «اوغلو» از وزیر ورزش و جوانان ایران برای سفر به ترکیه و بررسی ظرفیت‌های بیشتر همکاری دعوت کرد. همچنین مقرر شد وزیر ورزش و جوانان ترکیه بار دیگر برای گسترش همکاری‌ها و بررسی ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در دو حوزه ورزش و جوانان به ایران سفر کند.

در یک ماه اخیر وزیر ورزش و جوانان ایران برای گسترش همکاری‌ها با کشورهای مختلف دیدارهایی را با وزرای ورزش و جوانان کشورهایی نظیر قطر، آذربایجان، فلسطین و عراق داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.