ساعت مچی لاکچری متعلق به کدام نماینده مجلس بود؟

عید غدیر خم که روز تثبیت امام و ولایت است از جمله مناسبت‌هایی است که با هر سال با شکوه هرچه بیشتر برگزار می‌شود. نمایندگان مجلس نیز امروز درباره این روز بزرگ توئیت‌های زیادی داشتند. برخی نمایندگان هم موضوعات اجتماعی و سیاسی دیگر را در فضای مجازی مطرح کردند.

سمیه رفیعی ، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون محیط زیست به مناسبت روز غدیر این مطلب را نوشت: «حدیث "علی مع الحق و الحق مع علی" مثالی است از آنکه بتوانیم هرروزی که به‌ رَهِ رفته خود شک کردیم به علی و منش او رجوع کنیم تا بتوانیم محک دین‌داری و ولایت پذیری خود را بسنجیم.»

علی خضریان ، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یازدهمین دوره مجلس هم درباره عید بزرگ شیعیان در حساب شخصی خود اینطور مرقوم کرد: «ماجرای غدیر خم باعث شد تا با معین شدن نقشه راه مسلمانان برای بعد از پیغمبر(ص) و تعیین ضابطه و قاعده‌ امامت و ولایت با بالا بردن دست علی(ع)، تمام جبهه دشمن به دلیل ادامه‌دار شدن نظام حکومت در اسلام، دچار یک یأس بزرگ در طول تاریخ شوند.»

مهدی اسماعیلی ، ‌‌نماینده مردم شهرستان میانه در یازدهمین مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار دوبیتی درباره غدیر اینطور نوشت: «علی مصداق قرآن مبین است، پیمبر خاتم و حیدر نگین است؛ صراط مرتضی حق الیقین است، فقط حیدر امیرالمومنین است.»

 

محمدرضا احمدی سنگری ، نماینده مردم رشت و خمام در یازدهمین دوره مجلس نیز درباره عید غدیر توئیت کرد و نوشت: «دستی که پیامبر در غدیر بالا برد امروز پرچمی است که تا ابد بالاست. شکر خدا که سایه این پرچم بر سر ماست.»

سیدمصطفی میرسلیم ، نماینده مردم تهران نیز با انتشار هشتگ غدیر درباره مناسبت امروز توئیت کرد: «پیامبر اعظم، ولی امر و امام و راهنمای ما بود. کمال دین و تمام نعمت در این است که آن ولایت و امامت و هدایت پس از او باقی بماند و این محقق نمی‌شد مگر با ولایت و امامت و حکومت علی(ع). روز غدیر، عیدالله‌الاکبر، بر تمسک‌جویان به ولایت او و فرزندان معصومش، مبارک باد.»

 

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی ، نماینده مردم شهرستان فلاورجان و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره واقعه غدیر این طور مرقوم کرد: «غدیر فقط یک واقعه بزرگ تاریخی نیست راه روشن مسلمانان و آزادگان برای همیشه تاریخ است. رسول خدا در روزغدیر تکلیف امام مسلمین را روشن کرد. ولایت امر چون کشتیبانی است که کشتی را درهمه طوفان‌ها به سلامت به ساحل می‌رساند. لذا رسالت پیامبر و دین اسلام با غدیر کامل شد.»

علی بابایی کارنامی ، ‌‌نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس یازدهم و نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی نیز درباره مناسبت روز غدیر خم در توئیتر خود نوشت: «غدیر تابش نور ولایت و تکامل راه رسالت است. با تبریک عید میثاق با ولایت و امامت از خداوند مسئلت داریم که را از متمسکین به امیرالمومنین قرار دهد.»

علی حدادی ، ‌‌‌‌‌‌‌‌نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس و سخنگو و عضو هیات رئیسه کمیسیون سیاست داخلی نیز با تبریک عید غدیر به مخاطبان خود در توئیتر نوشت: «غدیر عصاره و نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است. غدیر ثمره نبوت، میوه رسالت و تعیین کننده خط مشی مسلمانان تا آخرین روز حیات دنیاست...»

اردشیرمطهری ، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی نیز در توئیتر خود نوشت: «غدیر بزرگترین فرصت دستیابی مسلمانان به قدرت، عزت و شوکت بود که قدر دانسته نشد و اینک بعد از ۱۴ قرن با احیاء غدیر قدرت جهان اسلام هرروز بیش از پیش شکوفا و روزی  فراخواهد رسید و صالحان جهان در کرانه اقیانوس غدیر به سعادت خواهند رسید.»

او در توئیت دیگری نیز نوشت: «تصورات و توهمات بایدن در سفر به عربستان از بهای نفت، گاز و عادی سازی رابطه با اسرائیل چون کف روی آب بود. اظهارات فیصل بن فرحان و انور قرقاش از مقامات امور خارجه عربستان و امارات بیانگر آینده تیره و تار رابطه آمریکا و صهیونیزم با اعراب و زمستانی سرد برای آمریکا و اروپا است.»

این نماینده مجلس نیز در سومین توئیت خود نوشت: «تلاش برای توقف فعالیت VODها مانند فیلیمو، نماوا و فیلمنت باعث افزایش مخاطب صداوسیما نمی‌شود. بلکه مخاطبی که جذب اینها شده را روانه شبکه‌های ماهواره‌ای می‌کند که الان مدتی است بی‌مخاطب شده‌اند. تدبیر و دوراندیشی چیز خوبی است.»

مالک شریعتی ، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس و سخنگو کمیسیون انرژی نیز درباره انتشار تصویر ساعت منسوب به یکی از نمایندگان مجلس توئیت کرد: «ساعت مچی مدنظر در دست نماینده مجلس نیست. آخرت خود را به دنیای دیگران نفروشیم. فاصله حق و باطل فقط ۴ انگشت است. کسی که عکس را برش زده، کسی که عکس را منتشر کرده و کسانی که بر آن تیتر باطل زده‌اند و... همه از انصاف و تقوا فاصله گرفته و در پیشگاه خدا بر اساس سهو و عمد کارشان مسئوولند.»

دکتر علیرضا عباسی ، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره شورای نگهبان در توئیتر نوشت: «شورای نگهبان مستقل، قوی، قاطع و دقیق، مایه اطمینان و سکینه قلوب مؤمنین و دوستداران نظام است و هرگونه تضعیف این نهاد مقدس جمهوریت و اسلامیت نظام را به خطر می‌اندازد. لذا ابهت، اقتدار، تکریم و حرمت این نهاد مقدس باید از طرف آحاد ملت حفظ شود.»

مسعود پزشکیان ، ‌‌‌‌‌‌‌نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو نیز در توئیتر خود از برنامه اینستاگرامی امشب خود در ساعت ۲۲:۳۰ درباره دریاچه ارومیه خبر داد و در توئیتر نوشت: «سلام. امشب درباره طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه صحبت خواهم کرد و درباره کارهایی که تا کنون انجام شده و کارهایی که باید انجام شود توضیح خواهم داد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.