ترکیه خبر داد: اردوغان در تهران با پوتین دیدار می‌کند

به گزارش خبرگزاری تاس، دفتر ریاست جمهوری ترکیه یکشنبه شب اعلام کرد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور در جریان سفر خود به ایران با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه یکشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که اردوغان قصد دارد در تاریخ ۱۸ تا ۱۹ ژوئیه (دوشنبه ۲۷ تا سه‌شنبه ۲۸ تیر) به منظور شرکت در اجلاس کمیته عالی روابط ایران و ترکیه و هفتمین اجلاس سران ابتکار آستانه به ایران سفر کند.

این بیانیه می‌افزاید: هفتمین اجلاس کمیته عالی روابط ایران و ترکیه در ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) برگزار می‌شود و قرار است اقداماتی برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه مورد توافق قرار گیرد. در این اجلاس، در کنار مسائل دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و جهانی نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. 

در ادامه این بیانیه آمده است: اردوغان در همان روز در هفتمین اجلاس سران ابتکار آستانه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و با حضور پوتین رئیس جمهور روسیه شرکت خواهد کرد. در این اجلاس، طرفین در مورد وضعیت سوریه، مبارزه با سازمان‌های تروریستی که امنیت منطقه را تهدید می‌کنند، مانند حزب کارگران کردستان و داعش گفت وگوهای سیاسی انجام خواهند داد. 

به گفته دفتر ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان قصد دارد در حاشیه سفر خود به ایران با پوتین دیدار دوجانبه داشته باشد. 

هفته گذشته بود که سفیر ایران در آنکارا از برگزاری دو اجلاس مهم «کمیته عالی روابط ایران و ترکیه» و هفتمین «اجلاس سران ابتکار آستانه» در تهران خبر داد. 

محمد فرازمند سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا در صفحه توییتر خود نوشت: «‌در بحبوبه تحولات سرنوشت ساز منطقه‌ای و بین‌المللی، تهران در یک روز میزبان دو اجلاس مهم خواهد بود، «هفتمین اجلاس کمیته عالی روابط ایران و ترکیه» و «هفتمین اجلاس سران ابتکار آستانه» که هر دو اجلاس پس از یک وقفه چند ساله برگزار می‌شود. 

وی تاکید کرد: تنوع و حجم ترافیک دیپلماتیک تهران قابل توجه است. 

همچنین روز جمعه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه درباره موضوعات مرتبط با مناسبات سیاسی و کنسولی دو کشور و سفر دوجانبه رسمی اردوغان رئیس جمهور ترکیه به تهران بحث و تبادل نظر کردند. 

 رئیس جمهور ترکیه به دعوت رسمی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و در صدر هیأتی بلندپایه از مقام‌های سیاسی و اقتصادی عصر امروز دوشنبه وارد تهران می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.