استاندار خراسان شمالی: حجاب در ایران تحمیلی نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا حسین نژاد، شب گذشته در اجتماعی بزرگ مطالبه گران عفاف و حجاب شهرستان شیروان اظهار کرد: باید در موضوع عفاف و حجاب بر روی مسئله فرهنگی و اقناع سازی جامعه تمرکز داشته باشیم. 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی بیان کرد: نظارت و خود مراقبتی از جمله مواردی است که در حوزه حجاب و عفاف دستگاه اجرایی دولتی و خصوصی به صورت مردمی باید در دستور کار خود قرار دهند. 

حسین نژاد با اشاره به اینکه عفاف و حجاب سدی مستحکم در مقابل آسیب‌های اجتماعی است، بیان کرد: فرهنگ سازی عفاف و حجاب در جامعه یک ضرورت است که از آحاد جامعه به ویژه نهاد خانواده در برابر انواع آسیب‌ها محافظت می‌کند. 

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار کرد: زنان به عنوان بخش مهمی از جمعیت هر جامعه نقش موثری در زندگی بشر داشته و دوام اجتماعی کاملاً وابسته به زنان با حضور آنان در عرصه‌های مختلف زندگی است. 

حسین نژاد ادامه داد: در جوامع مسلمانان حجاب و عفاف از ارکان اصلی خانواده و جامعه محسوب می شود و زنان مسلمان با حضور فعال در تمامی صحنه‌ها ثابت کرده اند که حجاب به هیچ عنوان محدودیت به وجود نمی آورد از این رو در شریعت اسلام بر حجاب و عفاف تاکید فراوانی شده و رعایت شئونات اسلامی کاملاً با انسانیت آمیخته است از این رو حجاب زنان منطبق با اخلاق اجتماعی و در راستای عمل به دین اسلام است. 

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حجاب در ایران اسلامی به عنوان موضوع تحمیلی نیست بلکه به عنوان یک ارزش اجتماعی جایگاه خود را در میان مردم پیدا کرده است و تبلیغات دشمنان نظام و انقلاب در این زمینه بی اثر و بی اعتبار است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.