وزیر ارشاد وعده داد: مشکل کاغذ برطرف می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص کمبود کاغذ در کشور گفت: طی روزهای آینده و با همت ودستور رئیس جمهور محموله‌های بزرگ کاغذ با ارز بسیار مناسبی وارد شد که با همکاری مطبوعات و بازار نشر امیدواریم مشکل کاغذ در کوتاه مدت حل شود و برای بلند مدت نیز بحث خودکفایی مد نظر است.

محمد مهدی اسماعیلی شامگاه یکشنبه در حاشیه جشن بزرگ عید قربان در بقعه قیدار نبی و در جمع خبرنگاران زنجانی در خصوص اقدامات این وزارتخانه در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز افزود: در این راستا و طی سال گذشته کار بزرگی در وزارت فرهنگ و ارشاد به صورت متمرکز و با همکاری دستگاه‌های دیگر به ویژه وزارت کشور ‌آغاز شد و معتقدیم بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی را  می توان با رویدادهای فرهنگی و هنری درمان کرد.

وی با بیان اینکه شخصا در مناطقی از حاشیه شهرهای بزرگ به ویژه در استان تهران حضور یافتم، اظهار داشت: بنا در بحث مقابله با آسیب های اجتماعی اتکا به ظرفیت های دینی - مذهبی، فرهنگی و هنری است که در این راستا گام های مهمی برداشته خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تلاش وزارت ارشاد بر این است که با همکاری نهادهای استانی در سال‌های آینده مراسمی در خور شان  قیدار نبی (ع) در این استان برگزار شود که از سبط پیامبرابراهیم خلیل الله است، که باید به نسل جوان و عموم شناسانده شود و این مهم باید از طریق جشنواره‌های فرهنگی آغاز شود.

وی اضافه کرد: بحث توسعه بقعه قیدار نبی با همکاری سایر نهادها پیگیری می شود و هر آنچه بتوانیم انجام خواهیم داد تا این نقطه درخشان تاریخی و مردم متدین این شهر میزبان زائران از سراسر کشور باشند و بتوانیم فضای فکری و دینی جدید را با ترویج نام این پیامبر فراهم کنیم.

اسماعیلی با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت سهروردی در وزارت ارشاد نیز خاطر نشان کرد: طبق هماهنگی انجام گرفته، بزرگداشت این حکیم بزرگ به صورت بین‌المللی، ملی و استانی برگزار خواهد شد که در این راستا ستادی در وزارتخانه تشکیل شده و هدف از آن هم تبدیل قیدار نبی (ع) به قطب بزرگ گردشگری و زیارتی است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.