عده‌ای دور کاخ سفید و عده‌ای دور کاخ سرخ می‌چرخند ما دور خانه خدا می‌چرخیم

 آیت الله نورمفیدیبا بیان اینکه برائت از مشرکین نیز باید جزئی از حج باشد، افزود: از خانه حج باید هدایت جهانی مطرح شود و مبارزه با مستکبران و طاغوتیان که برای منافع خود دنیا را به خاک و خون می‌کشند در دستور کار قرار گیرد

آیت الله سید کاظم نورمفیدی صبح امروز در خطبه های عید سعید قربان اظهار کرد: امروز در نزد مسلمانان روز بسیار بزرگی است و خداوند این روز را برای مسلمانان عید قرار داده است، وقتی مسلمانان در روز عید قربان برای عبادت به صحنه می‌آیند و نام پیامبر اسلام(ص) را بر زبان جاری می‌کنند موجب کرامت و افزایش جایگاه و منزلت رسول خدا می‌شود.

وی قربان را عید بندگی دانست و افزود: سرمنشا این روز حضرت ابراهیم(ع) است که وقتی از آزمایشات و امتحانات الهی سربلند خارج شد به عالی ترین مقام بندگی رسید، آخرین آزمایش الهی برای حضرت ابراهیم(ع) ذبح فرزندش اسماعیل(ع) بود که حضرت از این امتحان هم موفق خارج شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه امام راحل حج را فریضه بسیار مهمی دانستند، گفت: حج از امتیازات اسلام است که هر ساله جمعیت بزرگی از نقاط مختلف دنیا در مکه اجتماع می‌کنند و حج صرفا به عبادات ظاهری و بی‌روح خلاصه نمی‌شود.

نورمفیدی با بیان اینکه خداوند در آیاتی از قرآن کریم حج را نخستین خانه‌ای دانست که نه تنها برای مسلمانان بلکه برای همه مردم ساخته شده است، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم از حج به عنوان خانه ای پربرکت یاد کردند که برای همه عالمیان پیام دارد و عامل هدایتگری و راهنمای همه عالمیان است.

وی متذکر شد: گرچه عبادت و بندگی خداوند در اسلام، اصل است اما اسلام تنها بندگی خداوند نیست سراسر آیات شریفه قرآن کریم مسائل گوناگونی اعم از مبارزه با ظلم، مبارزه با طاغوت ها و غیره مطرح شده که این مسائل نیز جزو متن دین است.

امروز عده‌ای به دور کاخ سفید و عده‌ای دیگر به دور کاخ سرخ یا سبز می‌چرخند

 

امام جمعه گرگان با بیان اینکه برائت از مشرکین نیز باید جزئی از حج باشد، افزود: از خانه حج باید هدایت جهانی مطرح شود و مبارزه با مستکبران و طاغوتیان که برای منافع خود دنیا را به خاک و خون می‌کشند در دستور کار قرار گیرد، در واقع فریاد توحید و برائت از مشرکین باید از خانه حج بلند شود.

نورمفیدی با طرح این پرسش که معنی طواف چیست، تاکید کرد: در دنیای امروز عده‌ای به دور کاخ سفید و عده‌ای دیگر به دور کاخ سرخ یا سبز می‌چرخند اما ما مسلمانان به دور خانه خدا می‌چرخیم که نه کاخ است و نه جلال و جبروت دارد بلکه نمای سنگی ساده دارد که خانه توحید است، متاسفانه از حج این حقایق را جدا کردند.

وی ابراز امیدواری کرد؛ روزی حج به همان جایگاه واقعی و ابراهیمی خود برسد و تاکید کرد: البته در حال حاضر حج ابراهیمی به طور محدود و توسط ایرانیان انجام می شود که امیدوارم گسترده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.