خداحافظی همیشگی جانسون از دنیای سیاست!

منابع آگاه به نقل از روزنامه تلگراف خبر دادند که بوریس جانسون نخست وزیر مستعفی انگلیس به فکر کناره گیری دائمی از سیاست است.

منابع مذکور افزودند: جانسون در حال حاضر قصد ندارد از سمت پارلمانی خود دست بکشد تا از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس عوام در پارلمان انگلیس که ممکن است منجر به پیروزی مخالفان شود، جلوگیری کند؛ چرا که این امر می‌تواند ضربه دیگری به حزب حاکم محافظه کار وارد کند.

این منابع یادآور شدند: جانسون در مورد ضرورت کاندیداتوری برای انتخابات پارلمانی آینده مطمئن نیست.

بر همین اساس یک منبع مطلع به این روزنامه انگلیسی گفت که جانسون آخر هفته را به فکر کردن در این باره اختصاص می‌دهد و من فکر نمی‌کنم هنوز تصمیمی گرفته باشد.

گفتنی است بعد از استفعای جانسون از نخست وزیری، وزیر سابق بهداشت انگلیس، وزیر خزانه‌داری دولت جانسون، وزیر حمل و نقل این دولت، وزیر مستعفی خزانه داری کابینه جانسون، نامزدی خود را برای رهبری حزب محافظه کار اعلام کرده‌اند.

‌«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس پس از رسوایی‌های اخیر کابینه اش و در پی کناره گیری ۵۰ وزیر و نماینده پارلمان از همکاری با او سرانجام استعفای خود را از مقام نخست وزیری اعلام کرد.

با اعلام استعفای رسمی جانسون از نخست وزیری انگلیس، حزب محافظه کار روند انتخاب جایگزین وی را از پنجشنبه کلید زد، روندی که ممکن است هفته‌ها و شاید ماه‌ها تا حصول نتیجه به طول بیانجامد.

استعفاهای پی در پی وزرای کابینه انگلیس، جانسون را مجبور به کناره گیری از قدرت کرد. موج استعفاهای در کابینه انگلیس پس از آن به راه افتاد که جانسون به دلیل سو استفاده جنسی یکی از اعضا ارشد کابینه تحت فشار قرار گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.