علیرضا زاکانی: تهران را زیباتر از امروز می‌سازیم!

 یوردانکا فنداکوا شهردار صوفیا (بلغارستان) عصر روز چهارشنبه ۱۵ تیرماه در حاشیه همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران که در برج میلاد برگزار شد، با علیرضا زاکانی شهردار تهران دیدار و گفت و گو کرد.

 

علیرضا زاکانی شهردار تهران در این دیدار در سخنانی با اشاره به این مطلب که صوفیا در کشور بلغارستان نقش پر رنگی دارد، گفت: به دنبال این هستیم تهران را با صورت جدید و زیباتر از امروز بسازیم و بخشی از این ساختن ناظر به کالبد شهر ما و شهرسازی است.

او ادامه داد: تهران ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار دارد که از این موضوع به عنوان یک فرصت در حال استفاده هستیم و چشم انداز ما این است که تمام شهر خود را به کارگاه تبدیل کنیم. ساختن یک شهر و از طرفی زنده نگه داشتن و تلاش برای مولد کردن آن نیازمند حضور مردم است.

شهردار تهران با بیان اینکه تهران دارای ۳۵۳ محله است، گفت: حمل و نقل، ترافیک و آلودگی از مشکلات امروز تهران است که علت آلودگی هوا به دو دسته درون زا و برون زا تقسیم بندی می‌شود.

زاکانی یکی از هویت‌های شهر تهران را هویت دانش بنیان دانست و افزود زیرا بزرگ‌ترین دانشگاه های ایران در تهران است. ما بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر دانشجو در تهران داریم و ایجاد زمینه برای تبدیل دانش به عمل بر عهده شهرداری تهران است.

او در ادامه از مرکز بین الملل شهرداری خواست تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه‌ای تنظیم کند تا پایه همکاری بهتر و بالاتری قرار بگیرد و گفت: ما برای ملت بلغارستان و شهردار صوفیا آرزوی موفقیت داریم.

شهردار صوفیا ( پایتخت بلغارستان) نیز در سخنانی با اشاره به این موضوع که خوشحال می شویم پیرامون موضوعات شهری و شهرسازی از تجربیات مدیریت تهران استفاده کنیم، گفت: به دلیل داشتن چنین ایده‌ای در شهر تهران تبریک می‌گویم زیرا تمامی این اقدام‌ها برای مردم انجام می‌شود و خیلی مهم است که مردم در انجام کارها مشارکت کنند.

یوردانکا فنداکوا توضیح داد: ترافیک، آلودگی هوا و مدیریت پسماند موضوعات مهمی است اما از آن مهم‌تر نوع و نحوه مشارکت مردم در این زمینه‌ها است.

او با بیان اینکه ما امروز به دنبال سرمایه گذاری سبز (در حوزه مصرف انرژی) هستیم، گفت: هدف اصلی طرح سرمایه گذاری سبز، حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هواست و در سال‌های اخیر به پیشرفت بسیار جدی در زمینه آلودگی هوا دست یافتیم.

شهردار صوفیا در پایان خواستار مشارکت و همکاری موزه تهران با موزه صوفیا شد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.