چرا سفر وزیر دفاع هند به انگلیس لغو شد؟

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، چند روز پس از اینکه یک هیئت عالی رتبه از سربازان سیک انگلیسی از مکان‌های مذهبی، فرهنگی و تاریخی در پاکستان بازدید کردند، وزیر دفاع هند سفر سه‌روزه‌اش به انگلیس را به تعویق انداخت.

اگرچه این سفر به صورت رسمی توسط دو طرف اعلام نشده بود اما منابع دولتی در دهلی نو سفر سه‌روزه راجنات سینگ، وزیر دفاع هند به انگلیس را آشکار کردند؛ سفری که قرار بود از روز یکشنبه آغاز شود.

یک مقام رسمی دولت هند بدون فاش کردن نام خود به اسپوتنیک گفت: «مسائل مربوط به زمان‌بندی از دلایل لغو این سفر بود. لحظه‌های آخر اتفاقی پیش آمد که لازم شد تاریخ این سفر عوض شود.»

اما هنگامی که از سخنگوی وزارت دفاع هند پرسیده شد که آیا این موضوع ارتباطی به سفر ۱۲ سرباز سیک انگلیسی به مکان‌های تاریخی و مذهبی در پاکستان دارد، وی هیچ پاسخی نداد.

دو روز پیش از شروع سفر سینگ به انگلیس، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس همچنین مقامات هندی را به زندانی‌کردن "خودسرانه" جاگتار سینگ جوهال، شهروند انگلیسی-سیک متهم کرد؛ این فرد به جرم همکاری با جنبش ممنوعه "خالستان" (KLF) توسط آژانس تحقیقات ملی هند متهم شناخته شده است.

با این حال، آمیت کوشیش، مشاور مالی سابق وزیر دفاع هند به اسپوتینک گفت: «من فکر نمی‌کنم دلیل خاصی برای به تعویق انداختن سفر وزیر دفاع هند به انگلیس وجود داشته باشد.»

همچنین نخست وزیر انگلیس در جریان سفرش به دهلی نو در ماه آوریل اعلام کرد، انگلیس و هند بر سرانعقاد یک شراکت دفاعی و امنیتی "جدید و توسعه یافته" توافق کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.