دلیل کندی اینترنت اعلام شد/توضیحات تازه وزیر ارتباطات درباره بسته‌های اینترنتی

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات از ارائه بسته اینترنتی رایگان برای سه دهک درآمدی پایین جامعه خبر داد و گفت: این بسته برای کسانی است که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی را در یافت می کنند.

عیسی زارع پور گفت: برای سه دهک درآمدی پایین جامعه بسته اینترنتی رایگانی را فراهم کردیم که هموطنانی که مشمول هستند می توانند به درگاه ملی خدمات هوشمند به آدرس my.gov.ir مراجعه کنند که آنجا شماره تلفنی را ثبت می کنند و بر روی همان شماره تلفن، حال از هر اپراتوری باشد، یک بسته اینترنت رایگان را برایشان فعال می کنیم.

این برنامه در حالی در دستور کار قرار دارد که سرعت اینترنت در هفته های اخیر کند شده و بسیاری از کاربران خبرانلاین در تماس‌های تلفنی و پیامک از کندی سرعت و بازنشدن سایتها گلایه دارند.

وی در پاسخ به این سوال که مدت استفاده از این بسته چقدر است، تصریح کرد: دائمی است، البته بسته ها چهار ماهه بوده، اما به صورت دائمی هر چهار ماه یکبار برقرار می شود و می‌توانند از آن استفاده کنند.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: این بسته برای سه دهک درآمدی پایین که معمولا کسانی هستند که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می کنند می باشد و با مراجعه به این سامانه می توانند چک کرده و این بسته را برای خود فعال کنند.

زارعی پور در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص دلیل کندی سرعت اینترنت با توجه به اینکه شبکه هایی مانند فیلیمو و تلوبیون نیز تحت تاثیر آن کند شده اند، گفت: اگر مردم کندی در هر جا مشاهده کردند با سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات که به صورت شبانه روزی پاسخگو هستند تماس بگیرند و همچنین سایت وزارتخانه، موضوع را بررسی می کنیم.

وی افزود: اما کندی کلی اینترنت طی دو سه روز گذشته به دلیل قطعی های گسترده ای که طی دو، سه شب داشتیم اتفاق افتاد که برطرف شده است، اما اگر موردی در جایی مشکلی داشت سامانه ۱۹۵ وزارتخانه به صورت شبانه روزی آماده است تا گزارشات مربوطه را دریافت کنند و دوستان به سرعت موضوع را پیگیری و بررسی کرده و به متقاضیان پاسخ می دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.