وزیر آموزش و پرورش زمان اجرای رتبه‌بندی معلمان را اعلام کرد

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه نشست هیات دولت با خبرنگاران درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: این لایحه که در  دولت گذشته گذشته مطرح شده، بسیار ضعیف بود و متاسفانه در ۱۰ سال گذشته اقدامی نشد تا اینکه در این دوره و در دولت سیزدهم پیگیری ‌و با آن موافقت شد و این یکی از دستاوردهای بزرگ آموزش و پرورش است.

نوری گفت: دستاورد مهم لایحه رتبه بندی شامل ارتقا نظام تعلیم و تربیت، ارتقا صلاحیت‌ها و شایستگی ها حرفه و تخصصی عمومی معلمان و عدالت است و از دیگر برکات آن رقابت بین معلمان در احراز رتبه ها که آغاز خوبی است ما سند تحول بنیادین را اجرایی کنیم و شاید یکی از از علل اجرا نشدن سند تحول بنیادین تصویب نشدن قانون رتبه بندی معلمان بود که آن هم از دولت های قبل حمایت نشده بود. حال دولت سیزدهم با قدرت تمام این کار را انجام داد و ایین نامه آن ۱۲ تیرماه امسال به امضا معاون اول رسید.  

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در ماده ۴ تبصره ۳ در دو روز گذشته شیوه‌نامه آن تهیه شده است و در نشستی این شیوه نامه نهایی و به استان‌ها برای اجرا ابلاغ می شود. اکنون هیات‌های ممیزی بر اساس قانون شکل گرفته  که رتبه بندی وارد مرحله اجرایی اصلی در درون آموزش وپروش می شود و شروع آن از ۳۱ شهریورماه اجرا می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.