واکنش روسیه به توقیف کشتی باری‌اش توسط ترکیه

وی که این سخنان را پس از کنفرانس خبری مشترک با «کارلوس رافائل فاریا» وزیر امور خارجه ونزوئلا مطرح می‌کرد، گفت: «ما باید وضعیت را بررسی کنیم. به نظر می‌رسد که این کشتی در واقع روسی بوده و زیر پرچم روسیه است. محموله این کشتی تحت قرارداد میان استونی و ترکیه بوده است. ما باید به طور خاص این موضوع را بررسی کنیم».

کشتی توقیف شده توسط ترکیه، کشتی با پرچم روسیه بوده که حامل ۷ هزار تن غلات بوده که روز پنجشنبه بندر «بردیانسک» در دریای سیاه را ترک کرده بود. اوکراین از ترکیه درخواست کرده بود تا این کشتی را توقیف کند. کی‌یف مدعی است غلاتی که در این کشتی قرار دارد، متعلق به اوکراین است.

لاوروف در ادامه سخنانش گفت: «تلاش برای ایجاد این بحران تصنعی، غیرقابل قبول است. هیچ مشکلی برای صادرات غلات و کود شیمیایی‌مان به جز چالش‌هایی که به وسیله تحریم‌های غرب ایجاد شده، وجود ندارد».

اداره گمرک ترکیه شامگاه یکشنبه توقیف یک کشتی روسی را تایید کرد.

اداره گمرک ترکیه اعلام کرد که احتمال می‌رود این کشتی روس، حامل غلات اوکراین باشد اما افزود که هنوز هیچگونه تصمیمی در خصوص این کشتی اتخاذ نشده است.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود گفت: «تحقیقات همچنان ادامه دارد. این تمام چیزی است که در حال حاضر می‌توانم بگویم».

عصر روز شنبه بود که  خبرگزاری رویترز به نقل از سفیر اوکراین در آنکارا خبر داد گمرک ترکیه یک کشتی باری روسی که حامل غلات اوکراین بوده را توقیف کرده است.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه پیشتر در کنفرانس خبری با حضور وزیر خارجه انگلیس وعده داد که ترکیه درباره ادعاها در خصوص سرقت غلات اوکراین توسط روسیه تحقیق می‌کند.

این مقام ارشد آنکارا تصریح کرد: ترکیه ادعاهایی مبنی بر سرقت غلات اوکراینی توسط روسیه را جدی می‌گیرد و در حال بررسی این اتهامات است. وی افزود، ترکیه اجازه نمی‌دهد غلات دزدیده شده توسط روسیه یا هر کشور دیگری به ترکیه آورده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.