ادعای تازه رابرت مالی درباره مذاکرات احیای برجام

رییس هیات آمریکایی در مذاکرات برجامی در گفت‌وگویی با اشاره به مذاکرات دوحه مدعی شد: هیأت‌های (مذاکره‌کننده) ایالات متحده و ایران نتوانستند به توافقی برای بازگرداندن برجام دست یابند.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران این سخنان را در گفت‌وگو با NPR (رادیو عمومی ملی) آمریکا بیان کرده است.

این ادعا در حالی مطرح شده که علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات برای احیای برجام و لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، عصر روز یکشنبه ۱۲ تیرماه در جمع خبرنگاران در حاشیه "چهارمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی"، در پاسخ به سوالی در ارتباط با روند مذاکرات از جمله مذاکرات اخیری که در دوحه بین ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم و با تسهیل گری اتحادیه اروپا برگزار شد، اظهار کرد: مذاکرات در قطر در چارچوبی که قبلا مشخص شده بود شکل گرفت و ادامه گفت‌وگوها براساس توافقی است که بین ما و طرف مقابل به صورت مشخص آقای انریکه مورا در حال رایزنی است، ان‌شاءالله شکل می‌گیرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان ادامه داد: زمان و مکان این گفت‌وگو ها نیز در تبادلی که بین ما و آقای مورا در جریان است، در حال نهایی‌سازی است.

براساس این گزارش هفته گذشته در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه پس از وقفه‌ای بیش از سه ماهه، ادامه مذاکرات برای لغو تحریم‌ها و احیای برجام با حضور هیات ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا در دوحه برگزار شد.

در این دور از مذاکرات نیز به مانند مذاکرات وین، گفت‌وگوها بین ایران و آمریکا به صورت غیرمستقیم و با تسهیل‌گری انریکه مورا مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.