خبر مهم برای سهامداران عدالت/ سهامداران می‌توانند سهام خود را بفروشند؟

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر اینکه اکنون هیچ تصمیمی برای فروش سهام عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم اتخاذ نشده است، گفت: از همان ابتدا ماهیت سهام عدالت نگهداری از این سهام توسط سهامداران بود تا بتوانند به صورت سالانه از محل سود این سهام منتفع شوند.

"پیمان حدادی" به آخرین وضعیت فروش سهام عدالت اشاره کرد و افزود: اکنون هیچ خبری در زمینه آغاز فروش سهام عدالت نیست و تصمیمی از سوی مسوولان در این زمینه اتخاذ نشده است.

وی اظهار داشت: از همان ابتدا ماهیت سهام عدالت نگهداری از این سهام توسط سهامداران بود تا بتوانند به‌صورت سالانه از محل سود این سهام منتفع شوند.

حدادی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود این سهام برای فروش در اختیار مردم قرار بگیرد، مسوولان ارزش ریالی سهام عدالت که نفری ۵٠٠ هزار تومان تا یک میلیون تومان بود را به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌کردند.

مشاور رییس سازمان بورس با بیان اینکه هدف سیاست‌گذار در سال ٨۵ که تصمیم به ارائه سهام عدالت به مردم گرفت، ارائه سود و منفعت به مردم بود، گفت: سهام عدالت جزو سهام ارزنده بازار است و در طول تاریخ مردم به صورت هر ساله می‌توانند از محل سود آن منتفع شوند؛ بنابراین تحت تاثیر چنین مساله‌ای مردم باید به طور حتم اقدام به نگهداری سهام در اختیار خود کنند.

وی ادامه داد: سهام عدالت به حدی ارزنده است که مردم در سال گذشته به اندازه ارزش اسمی سهم، سود دریافت کردند، بدین صورت که افراد دارای سهام یک میلیون تومانی معادل ارزشی اسمی یک میلیون تومان سهم دریافت کردند.

حدادی تاکید کرد: با توجه به اینکه شرکت‌های سهام عدالت جزو شرکت‌های استراتژیکی محسوب می‌شوند و فعالیت و سودآوری آنها روز به روز بهتر می‌شود و افزایش پیدا می‌کند؛ بنابراین مردم باید اقدام به نگهداری سهام کنند.

مشاور رییس سازمان بورس تاکید کرد: ارزش سهام عدالت از آذرماه ۹۶ و از زمان تخصیص سهام به مردم تاکنون بیش از ۲۵ برابر شده است و اکنون ارزش روز سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۱۴ میلیون تومان است؛ همچنین بازدهی آن به شکلی بوده است که حتی از نظر تورمی هم بازدهی آن با رشد بسیار خوبی همراه شده است.

وی ادامه داد: ماهیت سهام عدالت به این صورت است که مردم نباید به هیچ عنوان اقدام به فروش سهام خود در بازار کنند و با نگهداری این سهام از سایر مزایای آن از جمله توثیق سهام و دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند، با توجه به چنین مساله‌ای باید هر اقدامی را به منظور تشویق مردم در راستای نگهداری سهام خود در بازار انجام داد.

حدادی افزود: با توجه به چنین مساله‌ای اکنون هیچ تصمیمی برای فروش سهام عدالت به روش مستقیم و غیرمستقیم اتخاذ نشده است.

اختصاص سهام عدالت به جاماندگان

مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به جاماندگان سهام عدالت اشاره کرد و گفت: افرادی که اکنون تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند، اما از سهام عدالت بهره‌مند نشده‌اند؛ جزو جاماندگان سهام عدالت محسوب می‌شوند که قرار است در ابتدا سهام عدالت به این افراد تعلق بگیرد.

وی گفت: مابقی افراد برای دریافت سهام عدالت باید مورد بررسی قرار بگیرند که شناسایی این گروه‌ها نیازمند بررسی‌های سازمان خصوصی‌سازی و مجلس است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.