ثبت تصویر "پلنگ ایرانی" برای نخستین بار

یک قلاده "پلنگ ایرانی" برای نخستین بار در منطقه حفاظت‌شده کوه سعدی استان کرمان مشاهده و تصویربرداری شد.

با تلاش محیط‌بانان سختکوش و زحمتکش استان کرمان برای نخستین بار حضور پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده سعدی در مجاورت شهر کرمان ثبت و تصویربرداری شد.

در این رابطه داریوش غفاری معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان کرمان ضمن ابراز خرسندی از ثبت این رکورد، اظهار کرد: مورخ ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ مقارن با ساعت ۶ صبح، سید مهدی مکی‌آبادی محیط‌بان شهرستان کرمان موفق به تصویربرداری از یک فرد پلنگ نر ایرانی در مجاورت آبشخور جانمایی‌شده در منطقه حفاظت‌شده سعدی شد.

وی با اشاره به تصویربرداری مستقیم از اولین حضور پلنگ ایرانی در منطقه حفاظت‌شده سعدی بیان کرد: علاوه بر ارزش ذاتی و اکولوژیکی این گونه ارزشمند، ثبت حضور این گونه بیانگر تلاش صادقانه محیط‌بانان و اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان در راستای کاهش تعارضات جوامع محلی با زیستگاه‌ها، برنامه‌های مقابله و کاهش اثرات خشکسالی و افزایش قابل توجه جمعیت علف‌خواران طی سال‌های اخیر در این منطقه است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان کرمان خاطرنشان کرد: در صورت تأمین تجهیزات کافی از جمله دوربین‌های تله‌ای که هم‌اکنون یکی از نیازهای اساسی استان هستند، امیدواریم که بتوانیم در آینده شاهد ثبت رکوردهای جدید حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان باشیم.

حیات وحش , پایش و نظارت در محیط زیست , سازمان محیط زیست ,

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.