مصر پیام تسلیت فرستاد

 «احمد حافظ» سخنگوی وزارت امور خارجه مصر جان باختن شهروندان ایرانی در پی وقوع زلزله در استان هرمزگان را تسلیت گفت.

بنابر گزارش بامداد امروز (سه‌شنبه) روزنامه «الیوم السابع»، احمد حافظ گفت: «ما تسلیت و همدردی صمیمانه خود را در پی جان باختن [تعدادی از شهروندان ایرانی] در زلزله استان هرمزگان در جنوب ایران را ابراز می‌کنیم؛ زلزله‌ای که باعث جان باختن و جراحت تعدادی از شهروندان در آنجا شد.»

طبق گزارش الیوم السابع، سخنگوی وزارت خارجه مصر که این پیام را در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر منتشر کرده، در ادامه برای تمام آسیب‌دیدگان آرزوی شفای عاجل کرد.

ساعت ۰۲: ۲ دقیقه بامداد روز شنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۱، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر حوالی بندر «خمیر» در استان هرمزگان را لرزاند که در پی آن تعدادی از شهروندان ایرانی جان خود را از دست دادند.

پیش از این، وزارت خارجه کویت و مقامات ارشد اماراتی نیز در پیامی جان باختن و جراحت شماری از شهروندان ایرانی را تسلیت گفته بود.

مصر در حالی با مردم ایران ابراز همدردی کرده است که منابع این کشور اخیرا خبر دادند تشکیلات نظامی مصر و ساختار سیاسی آن در سلسله نشست‌هایی مخالفت خود را با هرگونه درگیری نظامی با ایران ابراز کرده است.

منابع مذکور به روزنامه «العربی الجدید» در این ارتباط خبر دادند که عده‌ای از سران نظامی ارشد مصر صراحتا در چند نشست نظامی در این کشور با ورود به هر گونه مداخله نظامی مستقیم با ایران مخالفت کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.