لاپید به دیدار ماکرون می رود

رسانه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت گزارش داد، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی فردا سه شنبه برای دیدار و رایزنی با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به این کشور سفر می کند.

بر اساس اعلام این رسانه، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی قرار است در جریان این سفر در خصوص موضوع ایران با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفتگو کند.

این اولین سفر خارجی و رسمی نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در این سِمت خواهد بود.

به گزارش یدیعوت آحارانوت، وی قرار است در این سفر پیرامون ازسرگیری احتمالی توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ ایران و رفع تحریم‌ ها و نیز تلاش‌ های تهران برای حذف سپاه پاسداران از لیست سیاه آمریکا با ماکرون گفتگو کند.

در همین ارتباط، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز پیشتر از نگرانی صهیونیست ها از احتمال ازسرگیری مذاکرات برچیدن تحریم‌ های ضدایرانی خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع امنیتی صهیونیست اعلام کرده بود که احیای توافق هسته ای اگر انجام شود برای این رژیم بسیار بد خواهد بود.

این کانال به نقل از یک منبع امنیتی مذکور افزود: توافق با ایران این امکان را خواهد داد تا با شکوفایی و رونق اقتصادی توانمندی های نظامی خود را به پیش برد.

این در حالی است که «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هفته های گذشته پس از رسیدن به تهران و دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در پیامی توییتری بدون اشاره به انفعال اروپا در قبال تعهداتش به ویژه پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای در سال ۲۰۱۸ میلادی، نوشت که هدف اصلی سفرش «شتاب بخشیدنی جدید به مذاکرات و بازگرداندن توافق هسته ای برجام به مسیر اصلی آن» است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.