اظهارات نگران کننده شولتز درباره جنگ اوکراین

 «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان گفت تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین یک سال قبل از شروع تهاجم و یا شاید پیش‌تر از آن گرفته شده بود.

وی هشدار داد مسکو احتمالا این جنگ را برای مدت طولانی ادامه می‌دهد.

شولتز ضمن دفاع از عملکرد دولتش مبنی بر تاخیر در ارسال تسلیحات به اوکراین گفت که این امر به دلیل نیاز به آموزش سربازان اوکراینی در خاک آلمان بوده است.

وی با بیان اینکه آلمان یکی از کشورهایی است که بیشترین اقدامات را در قبال اوکراین انجام می‌دهد، تسلیحات ارسالی برای دولت کی‌یف را دارای پیچیده ترین فناوری ارزیابی کرد.

صدراعظم آلمان با پذیرفتن این موضوع که وابستگی اروپا به منابع انرژی روسیه اشتباه بوده‌است، افزود: «ما باید در سراسر اروپا سرمایه گذاری در بخش زیرساخت‌ها را انجام می‌دادیم تا توانایی خود را در تغییر منابع عرضه افزایش دهیم. این تجربه ای است که آموخته ایم».

وی درحالی به متحدان غربی اوکراین گفته است «برای چنین موقعیتی آماده باشید» که پیش از این نیز مقامات آمریکایی نسبت به طولانی شدن جنگ در اوکراین اظهارنظر کرده بودند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در ماه مه سالجاری میلادی در سخنانی ضمن تائید طولانی شدن جنگ در اوکراین گفت که این درگیری احتمالا ماه‌ها به طول می انجامد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.