«بوریس جانسون» تحت فشار قرار گرفت!

 "کریس پینچر"، معاون رئیس حزب محافظه کار انگلیس و مسئول نظارت بر عملکرد نمایندگان محافظه کار در پارلمان این کشور اخیرا استعفای خود را به دلیل آزار و اذیت جنسی ارائه کرده است.

بر اساس گزارش رسانه های انگلیسی، این مرد ۵۲ ساله در یک باشگاه خصوصی لندن دو مرد از جمله یکی از نمایندگان مجلس را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است. آنها سپس به رهبری حزب محافظه کار شکایت کردند.

پینچر در نامه استعفای خود گفت که در این حادثه بیش از حد مشروب خورده بوده است. وی به دلیل این اقدام عذرخواهی کرد.

سخنگوی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت که نخست‌وزیر استعفای وی را پذیرفته و فکر می‌کند این استعفا اقدام درستی بوده است. وی تاکید کرد که چنین رفتاری غیرقابل قبول است و جانسون از شکایت افراد آسیب دیده حمایت می کند. این در حالی است که نخست وزیر هم اکنون تحت فشار یک سری رسوایی های دیگر هم قرار دارد.

هفته نامه "اشپیگل" در گزارشی جانسون را تحت فشار این رسوایی جدید ارزیابی کرده و نوشت: گفته می‌شود که نخست‌وزیر جانسون از اتهامات تجاوز جنسی خبر داشته و با این حال "کریستوفر پینچر" را به عنوان این مقام در حزب محافظه‌کار منصوب کرد. اپوزیسیون این انتقاد را وارد می کنند که مجلس دیگر محل امنی برای کار نیست.

اخیراً، چندین نماینده حزب محافظه کار مجبور شدند به دلیل سوء رفتار جنسی، از سمت خود دست بکشند.

در همین حال، مخالفان خواستار تغییر فرهنگی شدند. "لوک پولارد"، نماینده حزب اپوزیسیون کارگر به اسکای نیوز گفت: پارلمان آنطور که باید، دیگر مکان امنی برای کار نیست - به ویژه برای بسیاری از جوانانی که در آنجا کار می کنند. استانداردهای بالاتری مورد نیاز است. وی درباره شرایط موجود ابراز نگرانی کرده و گفت: نخست وزیر به صراحت این مسئله را آشکار کرده است که استانداردهای زندگی عمومی - نجابت، درستکاری و صداقت - اعمال نمی شود.

در حالی که پینچر از سمت معاون رئیس حزب کناره گیری می کند، او قصد دارد همچنان نماینده مجلس باقی بماند. اپوزیسیون انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرده اند. آنجلا راینر، معاون رئیس‌ حزب کارگر در توییتر نوشت: جانسون باید توضیح دهد که چرا پینچر می تواند نماینده حزب محافظه کار بماند. راینر این انتقاد را وارد کرد که استانداردهای اخلاقی در دولت جانسون کاملاً از بین رفته است و حزب محافظه کار در کثافت و رسوایی های عمیق فرو رفته است.

حزب حاکم انگلیس در ماه های اخیر با یک رشته رسوایی های جنسی مواجه شده است. در اواسط ماه مه، یک نماینده مجلس به ظن تجاوز به عنف به طور موقت بازداشت شد. همچنین در ماه مه، یک نماینده سابق حزب محافظه کار به دلیل آزار جنسی یک خردسال به یک سال و نیم زندان محکوم شد. اواخر آوریل هم یکی از نمایندگان مجلس پس از تماشای فیلم های پورن با تلفن همراه خود در مجلس استعفا داد.

اشپیگل در بخش پایانی این مطلب نوشت: جانسون قبلاً به دلیل مهمانی های غیرقانونی در محل اقامت رسمی خود در طول قرنطینه کرونا به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. وی همچنین اخیرا به سختی از رای عدم اعتماد در پارلمان جان سالم به در برد. جانسون همچنین چندی پیش یک آیین نامه رفتاری را تغییر داد تا اعضای دولت در صورت تخطی از آن، مجبور به استعفای فوری نباشند. به گفته مفسران، این واقعیت که این رسوایی ها ادامه دارد می تواند منجر به افزایش تعداد منتقدان درون حزبی جانسون شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.