علت فوت یک زندانی امنیتی در کرمانشاه از زبان دادستان

زندانی امنیتی، س. ب، دوم اردیبهشت سال گذشته به اتهام عضویت در گروه تروریستی «پاک» بازداشت و سپس با رای قطعی مبنی بر عضویت در گروهک‌های معاند نظام در زندان پاوه محبوس شد.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه علت فوت یک زندانی امنیتی در کرمانشاه را برخلاف ادعای رسانه‌های معاند، خودکشی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، شهرام کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه امروز (۱۳ تیر) در جمع خبرنگاران، با اشاره به فضاسازی اخیر رسانه‌های معاند در خصوص فوت یک زندانی امنیتی در کرمانشاه، اظهار کرد: اخیرا رسانه‌های معاند با هدف هجمه سیاسی و تبلیغات رسانه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، ادعای کذبی را در رابطه با علت فوت یک زندانی امنیتی در کشورمان داشته اند.

وی ادامه داد: زندانی امنیتی، س. ب، دوم اردیبهشت سال گذشته به اتهام عضویت در گروه تروریستی «پاک» بازداشت و سپس با رای قطعی مبنی بر عضویت در گروهک‌های معاند نظام در زندان پاوه محبوس شد.

دادستان کرمانشاه تصریح کرد: این زندانی در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ با تحمل یک سوم دوره حبس خود با اعطای آزادی مشروط و در سلامت کامل جسمی از زندان پاوه آزاد شد، اما حسب گزارش نهاد‌های امنیتی وی پس از آزادی از زندان در تاریخ هفتم خرداد با خرید و استفاده از قرص برنج در محله مهدیه (دره دراز) کرمانشاه اقدام به خودکشی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: براساس استعلام صورت گرفته از اداره کل پزشکی قانونی استان، پیکر این فرد با علائم مسمومیت با قرص مورد کالبد شکافی قرار گرفته که نتایج آن بزودی اعلام خواهد شد.

کرمی یادآورشد: متاسفانه رسانه‌های معاند به منظور نشان دادن چهره‌ای ضد حقوق بشری از کشورمان با نشر ادعا‌ها و اخبار کذب، علت فوت این زندانی سیاسی را تزریق آمپول اشتباهی در زندان اعلام کرده اند، درحالیکه این فرد در خارج از زندان و به علت خودکشی فوت کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.