بازداشت تعدادی از منتشرکنندگان لایوهای غیر اخلاقی در اینستاگرام توسط پلیس فتا

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از تشدید طرح عملیاتی «شناسایی و مقابله با لایوهای غیر اخلاقی» در پلیس فتا سراسر کشور خبر داد. این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی و دستگیری تعدادی مجرم فعال در حوزه انتشار لایوهای غیر اخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در شهرهای مختلف کشور، عنوان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های متشکله در این حوزه، علت اصلی ارتکاب جرم این افراد در مرحله اول کسب در آمد مالی هنگفت و در مرحله بعدی به انحطاط اخلاقی کشاندن کاربران که بیشتر آنان جوانان و نوجوانان بودند، می‌باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا از تشدید طرح عملیاتی «شناسایی و مقابله با لایوهای غیر اخلاقی» در پلیس فتا سراسر کشور خبر داد.

سرهنگ «رامین پاشایی» اظهار داشت: باتوجه به اقدام غیر اخلاقی و مجرمانه عده‌ای در فضای مجازی با اهداف مختلف درخصوص «برگزاری لایوهای غیر اخلاقی در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام» طرح اطلاعاتی و عملیاتی پلیس فتا در ۱۰۰ کارگروه ویژه در برخورد با مفسدان اخلاقی این فرآیند مجرمانه در حال اجرا می‌باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی و دستگیری تعدادی مجرم فعال در حوزه انتشار لایوهای غیر اخلاقی در شبکه اجتماعی اینستاگرام در شهرهای مختلف کشور، عنوان کرد: بر اساس تجزیه و تحلیل پرونده‌های متشکله در این حوزه، علت اصلی ارتکاب جرم این افراد در مرحله اول کسب در آمد مالی هنگفت و در مرحله بعدی به انحطاط اخلاقی کشاندن کاربران که بیشتر آنان جوانان و نوجوانان بودند، می‌باشد.

این مقام مسئول افزود: در برخی موارد مرتکبان اینگونه جرایم، ضمن حضور در اماکن ورزشی خصوص نظیر باشگاه‌های ورزشی بویژه استخر اقدام به اجرای لایوهای غیر اخلاقی می‌نمایند که ضمن شناسایی و دستگیری مجرمان با صاحبان سالن‌های ورزشی متخلف نیز برخورد قضائی صورت گرفته و همچنین صاحبان کلیه اماکن ورزشی نیز می‌بایست نظارت بیش‌تری بر مجموعه خود داشته باشند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا تصریح کرد: رصد این گونه جریانات غیر اخلاقی که مغایر با شئونات اسلامی و هنجارهای جامعه است توسط سامانه‌های هوشمند در حال بررسی و واکاوی بوده و برخورد قضائی و انتظامی در انتظار افراد متخلف خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، وی به خانواده‌ها توصیه کرد با توجه به اینکه اغلب لایوهای اینستاگرامی در اوقات پایانی شب برگزار می‌شود نظارت بیش‌تری بر عملکرد سایبری فرزندان خود در حوزه شبکه اجتماعی اینستاگرام داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www. cyberpolice. ir بخش گزارش‌های مردمی و شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ جهت رسیدگی هرچه سریع‌تر گزارش نمایند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.