واکنش وزیر خارجه کشورمان به ربایش گردشگران اسرائیلی در ترکیه

وزیر امور خارجه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به لحاظ امنیتی و سیاسی در بدترین شرایط خود به سر می برد، گفت: برخی خیال می‌کنند با عادی سازی روابط با این رژیم می‌توانند مشکلات داخلی خود را حل کنند، که بطور قطع اشتباه می‌کنند.

حسین امیرعبداللهیان روز شنبه در نشست با گروه‌های فلسطینی افزود: مفتخرم که در این مدت در خدمت شما بودم، یک بار در تهران و یک بار در همین جا. به همه شهدای فلسطینی از شهید فتحی شقاقی تا شهیده شیرین ابوعاقله که در عرصه رسانه فعال بود و توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، ادای احترام می‌کنم.

همچنین در اکوایرران ببینید : روزنامه دولت: ۷۰ درصد مردم امید دارند

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مساله فلسطین همچنان در اولویت است، ادامه داد: اسراییل اکنون به لحاظ امنیتی و سیاسی در بدترین شرایط خود به سر می‌برد و کسانی هم فکر می‌کنند با عادی سازی روابط می‌توانند افکار عمومی را منحرف کنند و حتی به لحاظ سیاسی و اقتصادی سعی بر چنین کاری دارند.

وزیر امور خارجه افزود: اخیرا با دروغ سازی علیه جمهوری اسلامی مدعی شدند ایران با اعزام چند نیروی امنیتی تلاش می‌کند گردشگران اسراییلی را در ترکیه بربایند. در سفر اخیر خود به ترکیه، این موضوع را بیان کردم. اولا یک ایرانی در میان دستگیرشدگان نیست، ثانیا این دروغ‌سازی صهیونیستی است، ثالثا هر وقت اراده کرده‌ایم در خاک رژیم صهیونیستی کارهای خصمانه آنها را تلافی کرده‌ایم.

 

وی یادآور شد: حمایت از گروه‌های فلسطینی را با حمایت از مقاومت در برابر رژیم غاصب سرزمین‌های فلسطینی آغاز کردیم.

برخی خیال می‌کنند با عادی سازی روابط با اسراییل که با مسائل متعدد دسته و پنجه نرم می‌کند می‌توانند مشکلات داخلی خود را حل کنند، که بطور قطع اشتباه می‌کنند.

از بازگشایی سفارتخانه‌ها و آغاز گفت‌وگوها با عربستان استقبال می‌کنیم

وزیر امور خارجه گفت: در پاسخ به پیامی که نخست وزیر عراق از طرف عربستان برای ایران آورد، می‌گوییم که ایران از عادی سازی با عربستان استقبال می‌کند. از بازگشایی سفارتخانه‌ها و آغاز گفت‌وگو های سیاسی استقبال می‌کنیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: همچنین از تقویت و گسترش روابط میان تهران و قاهره که به‌ سود منطقه و جهان اسلام است استقبال می‌کنیم.

وی افزود: جنگ از اوکراین تا فلسطین، یمن یا هر جای دیگری را مردود می‌دانیم و معتقدیم مشکلات باید به دست مردم منطقه حل شود.

مقاومت تنها راه حل مساله فلسطین است

وزیر امور خارجه ادامه داد: تجربه هفت دهه گذشته نشان می‌دهد که حل ریشه‌ای اشغال فلسطین فقط در راه مقاومت، مقاومت و مقاومت است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: با همه توان کنار ملت فلسطین تا تحقق اهدافشان ایستاده و این را به لحاظ اخلاقی و دینی بر خود واجب می‌دانیم.

وزیر امور خارجه به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر با مقامات عالی سوریه امروز(شنبه) وارد دمشق شد و در فرودگاه مورد استقبال فیصل المقداد وزیر امور خارجه این کشور قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به دمشق به خبرنگاران گفت: سفر اخیر رئیس جمهوری سوریه به تهران نقطه عطف جدیدی در روابط دو کشور به شمار می‌رود. در این سفر وارد مرحله جدیدی از همکاری‌های همه‌جانبه در حوزه‌های متنوع اقتصادی و تجاری شدیم. امروز فرصت بسیار خوبی است که با همکارم  فیصل المقداد آخرین وضعیت مناسبات دو کشور را مورد بررسی قرار دهیم.

وزیر امور خارجه سپس با بشار اسد رییس جمهور و همچنین فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت وگو کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.