رئیس جمهور ونزوئلا خواستار افزایش آمادگی نیروهای مسلح کشورش شد

به گزارش پایگاه خبری تله‌سور، مادورو در جریان مراسم ارتقای درجه افسران و سربازان ویژه گارد افتخار ریاست جمهوری و اداره کل ضد اطلاعات ارتش، از نیروهای مسلح ونزوئلا خواست تا در مواجهه با تهدیدهای احتمالی علیه این کشور آماده باشند.

«نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا در کاراکاس گفت: ایوان دوکو، رئیس جمهوری در حال کناره‌گیری کلمبیا در ناتوانی، نفرت و شکست خود می‌خواهد از ونزوئلا انتقام بگیرد به همین دلیل است که ما باید مراقب خود باشیم.

مادورو در فوریه ۲۰۱۹ تصمیم گرفت تا روابط سیاسی و دیپلماتیک با کلمبیا را قطع کند چون این کشور را به دست داشتن در تبانی ایالات متحده و راست‌های افراطی ونزوئلا مقصر می‌دانست.

اخیرا مادورو تماسی تلفنی با گوستاوو پترو، رئیس جمهوری منتخب کلمبیا داشت و در آن به تمایل برای عادی‌سازی روابط در مرزها و همکاری بر روی یک دوره جدید از روابط پرداخته بود.

مادورو همچنین گفت: ونزوئلا وطن آزادی‌خواهان است. این کشور به خاطر روحیه مقاومت و قدرت انقلابی‌اش مورد تحسین و احترام قرار می‌گیرد، قدرتی که عمدتا به این دلیل است که نیروهای مسلح ستون اصلی اخلاقیات، ارزش‌ها و ایدئولوژی بولیواری است و مردمی که تصمیم به آزادی گرفته‌اند. از نیروهای مسلح ونزوئلا می‌خواهم تا سطح آمادگی را برای مواجهه با تهدیدهای احتمالی علیه کشورمان افزایش دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.