سرلشکر باقری: امنیت پایدار در منطقه حاکم است

سرلشکر محمد باقری روز یکشنبه در بدو ورود به سنندج در گفت گو با خبرنگاران اظهار داشت:  وضعیت امنیت هم در کردستان و هم مرزهای آن فوق‌العاده مطلوب است و مشکلی نداریم، بعضا شرارت‌های بسیار پراکنده‌ای وجود دارد که نیروهای مسلح هم مرزبانی انتظامی، هم سپاه پاسداران و هم ارتش همه از زمین و هوا مشغول فعالیت هستند و امنیت پایداری در منطقه حاکم است.

وی هدف از این سفر را سرکشی به نیروهای مسلح، بررسی موضوعات مربوط به نیروهای مسلح، امنیت منطقه و بخصوص مرزهای کردستان و فعالیت‌های نیروهای مسلح در همکاری با دولت و کمک به مردم خواند و اضافه کرد: طی جلسات یک ماه بررسی‌های کامل ارکان گوناگون ستاد کل در نیروهای مسلح کردستان انجام شده است تا بتوانیم تصمیمات لازم را بگیریم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افزود: خدا را شکر می‌کنم که فرصتی شد به سرزمین کردستان بیایم و عرض ارادت و سلام به مردم خونگرم این استان داشته باشم.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه از طریق فرودگاه سنندج وارد استان کردستان شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کردستان، فرماندهان نظامی و انتظامی استان قرار گرفت.

از جمله برنامه های سفر ۲ روزه سردار باقری به کردستان دیدار و سرکشی از نیروهای مسلح، بررسی میدانی امنیت مرزها و فعالیت‌های نیروهای مسلح  است.

استان کردستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت است و این استان از شمال به استان آذربایجان غربی و قسمتی از زنجان، از جنوب به کرمانشاه و از شرق به همدان و از غرب با کشور عراق همسایه است.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ آبادی دارای سکنه و ۱۸۷ آبادی خالی از سکنه است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.