آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان هرمزگان

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا که در محل EOC سازمان اورژانس کشور مستقر است،  درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله‌زدگان در استان هرمزگان گفت: در همان لحظات اولیه وقوع زلزله دانشگاه علوم پزشکی در استان هرمزکگان در آماده‌باش قرار گرفت و به همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی نیز اعلام آماده‌باش شد.

وی ادامه داد: آمبولانس‌های اورژانس در اولین فرصت به محل حادثه رسیدند و برابر گزارشی که تا ساعت ۵:١٠ بامداد دریافت کردیم، حدود هفت دستگاه آمبولانس در منطقه سایه خوش حضور داشته و در حال خدمت رسانی‌اند. همچنین از بندر عباس و شیراز اتوبوس آمبولانس و اتوبوس‌آمبولانس به محل اعزام شدند.

میعادفر گفت: اتوبوس آمبولانس‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی لار، فسا و جهرم نیز به محل اعزام شده است و بالگردهایی از شیراز و بندرعباس نیز آماده پرواز هستند تا به محض طلوع افتاب به محل اعزام شوند.

توصیه و هشدارهای امدادونجات به ساکنان مناطق متاثر از زلزله هرمزگان

وی اظهار کرد: بر اساس آماری که تا کنون در دست است حدود ٢٠ نفر مصدوم شدند که به بیمارستان ها اعزام شدند. خدمات نیز در حال انجام است و بیمارستان‌های دانشگاه‌های علوم‌پزشکی اطراف نیز در حال آماده‌باش کامل هستند تا در صورتی که نیاز باشد بیماران به این بیمارستان‌ها منتقل و اقدامات لازم انجام شود.

حضور رییس اورژانس کشور در مرکز EOC / عکس: پارمیس طهماسب‌زاده

رییس سازمان اورژانس کشور گفت: مرکز هدایت عملیات و بحران وزارت بهداشت نیز از همان لحظات اولیه فعال شد. معاون فنی سازمان نیز به محل اعزام شده است و بنده نیز به دستور مقام عالی وزارت بهداشت به محل خواهم رفت و اخبار بعدی را در ساعات آینده به اطلاع هموطنان خواهیم رساند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.