باقری وارد دوحه شد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رییس هیات مذاکره کننده ایران در راس هیاتی صبح روز سه شنبه با استقبال سفیر کشورمان وارد دوحه شد.

پس از سفر رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران و دیدار با مقامات کشورمان اعلام شد که بر اساس تصمیم ایران و آمریکا، مذاکرات برجامی با هدف رفع اختلافات میان این دو کشور در  روزهای آتی (سه شنبه و چهار شنبه) از سر گرفته می شود.

این دور از مذاکرات برخلاف دوره های قبل که در وین برگزار شده است، با موافقت ایران و امریکا و نماینده اتحادیه اروپا در دوحه قطر برگزار می شود.

در این دور از گفتگوها که پس از سه ماه وقفه انجام می شود، نمایندگان ایران و امریکا با تسهیل گری نماینده اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات برجامی حضور دارند و نمایندگان کشورهای روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان حضور ندارند.

نشست دوحه با هدف بررسی و گفتگو بر سر اختلافات میان ایران و امریکا بر سر بازگشت به برجام برگزار می شود و به سیاق گذشته مذاکرات با واسطه گری و هماهنگی هماهنگ کننده مذاکرات انجام می شود.

به جز برجام و موضوعات مطرح از گذشته تا کنون موضوع دیگری در دستور کار هیات‌های سیاسی نیست.

حمیدرضا دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود علی باقری و هیات مذاکره کننده کشورمان به دوحه ضمن خوش آمدگویی به وی در توییتی نوشت: بدون هرگونه پیش داوری و ابراز بدبینی و یا خوش بینی غیر واقعی، برای آنها در انجام ماموریت مهم خود در تامین منافع ملت بزرگ ایران آرزوی موفقیت دارم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.