گرانی، میراث روحانی برای رئیسی؟

به گزاش دنیای اقتصاد ابراهیم رئیسی  شب گذشته  برای ششمین بار خود را در مقابل دوربین‌های جعبه جادو قرار داد تا برای مردم از چه بود و چه شد این یکسال سکان‌داری‌اش بگوید. وقتی صحبت‌ها به گرانی‌ها رسید، طبق روال روسای جمهور کاسه و کوزه‌ها را بر سر دولت قبل کوبید و مسوولیت تورم افسار گسیخته قرن جدید را به گردن حسن روحانی و دولتش انداخت. 

در حقیت رئیسی هم گرانی را ارثیه‌ای دانست که از دولت قبل به او رسیده است. اما آیا واقعا این تورم در دولت رئیسی میراث به جا مانده از دولت روحانی است؟ 

علی سعدوندی کارشناس مسائل اقتصادی در این رابطه می‌گوید: « معمولا دولت ها یک سنت دیرینه‌ای دارند و  آن این است که دولت‌ها اگر مشکلی می‌بینند آن را به دولت قبل احاله می‌دهند و خود را از آن مبرا می‌دانند. واقعیت این است که تورمی که از ابتدای دولت کنونی ایجاد شده بود را می‌توانستیم ناشی از سیاست‌های انبساطی و سیاست‌های پولی‌ای بدانیم که دولت روحانی در ماه‌های آخر ریاست جمهوری اجرا کرد که بسیار اشتباه استراتژیکی بود که می‌خواستند به منظور به پایان رساندن پروژه‌های عمرانی انجام دهند که آن سیاست  هم به جایی نرسید و همین موضوع میراث بدی را به جا گذاشت اما به جز همان چند ماه اولیه دولت رئیسی ما نمی‌توانیم تورم‌های بعدی را حاصل عملکرد دولت قبل و میراث روحانی بدانیم.» 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.