مصطفی الکاظمی وارد عربستان شد

شبکه العهد گزارش داد، منابع عراقی شامگاه شنبه از ورود مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به جده عربستان خبر دادند.

بر اساس این گزارش، مصطفی الکاظمی شامگاه شنبه در سفری رسمی وارد عربستان سعودی شد.

در همین راستا، دفتر الکاظمی هم در بیانیه ای از ورود وی به شهر جده عربستان خبر داد اما به جزئیات بیشتر در این خصوص اشاره نکرد.

برخی منابع خبری پیش از این اعلام کرده بودند که مصطفی الکاظمی قرار است پیش از سفر روز یکشنبه به تهران، به عربستان سعودی سفر کند.

این منابع افزودند که سفر نخست وزیر عراق به عربستان و ایران شنبه شب در راس یک هیات بلندپایه آغاز خواهد شد.

منابع مذکور سفر الکاظمی به عربستان و ایران را در راستای مذاکراتی که تهران و ریاض اخیراً در بغداد پایتخت عراق برگزار کردند، عنوان نمودند.

این منابع همچنین گفتند که در دیدارهای الکاظمی در سفر به ریاض و تهران پرونده‌های مهم و متعددی پیرامون میانجیگری عراق برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک بین عربستان و ایران مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته این منابع دیدارهای الکاظمی در ریاض و تهران تاثیرات مثبت بسزایی بویژه تقویت شراکت و همکاری منطقه ای برای عراق دارد.

منابع مذکور همچنین گفتند که سفر الکاظمی هیچ بعد داخلی ندارد و تمام آنچه درباره ارتباط این سفر با تشکیل دولت جدید در عراق گفته می شود، حقیقت ندارد.

این در حالی است که پایگاه «میدل ایست نیوز» پیش از این روز شنبه به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد که نخست وزیر عراق فردا یکشنبه به ایران سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش، این منبع که نخواست نامش فاش شود تأکید کرد که نخست وزیر عراق فردا (یکشنبه ۲۶ ژوئن) به تهران سفر خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.