امام جمعه تهران: افرادی که پای ماهواره می‌نشینند شیطان پرستند

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نمازجمعه این هفته تهران ضمن دعوت نمازگزاران و عموم مسلمین به تقوای الهی بیان کرد: همه مومنان و ملت ایران را به انس با خدا و محبت و اطاعت خداوند دعوت می کنم. تقوا بازدارنده انسان از گناهان بوده و افرادی که با تقوا هستند زمانی که با وسوسه های شیطانی روبرو شوند فورا سیم دلشان با محبوب الهی وصل می شود.

خطیب جمعه تهران اظهار کرد: در بحث صراط مستقیم نکاتی را مطرح می کنیم؛ هر حرکتی یک مبدأ، یک مسیر و یک مقصد دارد و همانطوری که قرآن تاکید داشته همه موجودات و اشیاء در این دنیا در حال حرکت هستند. هیچ موجود متوقفی در این عالم وجود ندارد. حتی کوه ها نیز حرکت داشته و خدا را یاد می کنند. مبدأ هر موجودی خودش است و مقصد آن رسیدن به کمال الهی، خداوند کمال مطلق است، هر کسی برای آنکه زودتر به خدا برسد باید راه مستقیم را بپیماید. صراط مستقیم نزدیکترین راه به خداوند است و همانطوری که گفتم بار کج به مقصد نمی رسد.

صدیقی تصریح کرد: هر کسی قصد دارد در زندگی به کمال و سعادت برسد باید راه راست را انتخاب کند. درست حرف زدن، درست نگاه کردن، نیت درست داشتن و راست بودن همگی ما را به صراط مستقیم هدایت می کند. آنچه که به انسان نیرو می دهد و آن را در مسیر مستقیم نگه می دارد دین حضرت ابراهیم است. دین همه ما را به شفافیت، راستی و درستی فراخوانده است. باید موحد واقعی بوده و دل به خدا دهیم.

صدیقی تصریح کرد: گناه کردن عبادت شیطان است، افرادی که در شبکه های مجازی یا در ماهواره پای لجن پراکنی های روباه فرتوت یعنی انگلیس و عربستان سعودی می نشینند بنابر روایات در حال پرستش شیطان هستند. بر اساس روایت، ما پای سخن هر کسی بنشینیم آن را پرستش می کنیم. اگر فرد گوینده از خدا سخن بگوید ما نیز عبادت خدا را می کنیم اما اگر حرف های شیطانی بزند ما نیز عبادت شیطان را انجام داده ایم. دشمن قصد دارد سبک زندگی و سبک لباس پوشیدن ما را شیطانی کند.

وی در ادامه تاکید کرد: حجاب دستور خدا و قرآن کریم است، کشور ما دارای بانوان محجبه ای است که در طول ۴۳ سال انقلاب در سنگر حضرت زهرا بوده و در کنار خون شهدا حجاب و عفت خود را حفظ کردند. تغییر هویتی که مقام معظم رهبری در ۱۴ خرداد به آن اشاره داشتند، همین است. دشمن سعی دارد با تغییر سبک لباس و سبک زندگی ما را غربی و لائیک کند اما ملت ما با خدا و رسول خدا بیعت کردند و هرگز از شیطان غربی اطاعت نخواهند کرد.

صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به هفته قوه قضائیه و سالگرد شهادت آیت الله شهید بهشتی خاطرنشان کرد: شهادت شهید بهشتی را که متفکر بزرگ تاریخ شیعه، عالم برجسته و مجاهد اسلام و بزرگترین شخصیت ایجاد کننده سازمان و تشکیلات می باشد را خدمت نایب امام زمان و حوزه های علمیه و همه کسانی که اندیشه اصلاح امور جامعه بشری را در سر دارند تسلیت می گویم.

وی گفت: آیت الله بهشتی نه تنها مظلوم زیست، بلکه مظلوم به شهادت رسید. یکی از جهات مظلومیت وی این بود که شناخته نشد و هنوز هم ناشناخته است. ایشان یک عنصر تحول آفرین بود و در هر رتبه ای از معنویت و علم هیچگاه ایستا نبود. در مسیر عشق الهی گام بر می داشت و اولین تحول را در حوزه علمیه قم کلید زد و مدرسه حقانی را طراحی نمود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: شهید بهشتی برای خدا کار می کرد و توقع تشویق از کسی را نداشت. آزاده و موحد بود و دل در گرو خداوند داشت. خداوند اشقیا را لعنت کند که این فرد خودساخته که دارای ظرفیت عظیم مدیریت جهانی بود را از ما گرفت. قبل از آنکه شهید بهشتی را از ما بگیرند شخصیت او را ترور کردند و با جو تبلیغاتی وی را منزوی ساختند اما همانطور که رهبر بزرگوار در مورد سردار دلها فرمودند که شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی اثرگذار خواهد بود، خون شهید بهشتی نیز انقلاب را احیاء کرد و آن را بیمه ساخت. خون پاک شهید بهشتی ایمان مردم را تثبیت کرد. خون ایشان انقلاب را خالص ساخت.

صدیقی در ادامه افزود: برای اجرای قانون، میزان لازم است، قوه قضائیه هم نگهبان قانون است تا قانون پایمال و کمرنگ نشود و هم پاسدار امنیت مردم قانون‌مدار است. قوه قضائیه هم در مسئله پیشگیری و هم در مسئله درمان نقش دستگاه درمانی را در کشور به عهده دارد. در وهله اول سعی می کند تا جامعه در مسیر سلامت و هدایت گام بردارد و افراد مبتلا به هنجارشکنی، فساد و تجاوز نشوند و در وهله دوم اگر فردی گناه یا خلافی داشت دستگاه قضایی بدون هیچ اغماضی با آنها برخورد خواهد کرد.

خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: قوه قضائیه رسالت خود را در دوران خاموش کردن آتش فتنه منافقان و آشوب های خیابانی که در سطح کشور راه انداختند نشان دادند، قوه قضائیه هر زمانی که موجی از مشکلات پیش آمده و مردم را نگران می کند مانند کشتی آرامش بخش نمی گذارند امواج مشکلات زندگی مردم را تخریب کند.

وی گفت: روسای سابق قوه قضائیه همگی منتصب از سوی نایب امام زمان (عج) بودند که رسالت خود را نیز به درستی ایفا کردند اما دو رئیس اخیر این قوه به حق از شخصیت های ممتاز انقلابی و جهادی هستند. تفاوت این دو رئیس با روسای سابق این است که از درون قوه قضائیه بوده و امتحان خود را در پست های مختلف به درستی پس داده و اشراف کامل بر حیطه کاری این قوه دارند. بنده از ۵۰ سال پیش با رئیس فعلی قوه قضائیه و خانواده ایشان آشنایی دارم. ایشان فردی متین، معتقد، جهادی و مسلط بر قانون بوده که بر اطلاعات نیز اشراف کافی دارد. ایشان فردی بی حاشیه بوده و دل در گرو ولایت دارد.

صدیقی گفت: ما نباید مقام معظم رهبری را به عنوان یک مرجع سیاسی ببینیم، بلکه ایشان نایب امام زمان هستند. زمانی که نایب امام زمان مطلبی را عرض می کند همه باید از ایشان اطاعت کنیم وگرنه روز قیامت مواخذه می شویم. رئیس قوه قضائیه نیز از روی باور غربی به مقام معظم رهبری ارادت دارد و در این سن و سال بیش از یک جوان تازه کار در حال تکاپو هست.

وی در ادامه تاکید کرد: انسجام، همدلی و هم افزایی قوا می تواند برای ما مدینه فاضله بسازد. هم اکنون رشد فضائل در دستگاه قضایی رو به افزایش است. گفت وگوی مستقیم رئیس قوه قضائیه با زندانی ها و ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارند کار فرهنگی خوبی است اما کفایت نمی کند. قضات شریف ما نیز نباید خود را تافته جدا بافته بدانند. خداوند می فرماید نمی توان از هیچ ملتی به قداست یاد کرد تا زمانی که حق مظلوم و حق فرد ضعیف از گردن کلفت گرفته شود. زمانی که یک فرد مظلوم وارد شعبه دادسرا می شود باید احساس عزت کند و احساس کند که به درگاه خدا پناه برده است.

وی عنوان کرد: لذا برنامه ۷۰ صفحه‌ای که رئیسی تقدیم رهبر انقلاب شد، ایشان هم تحسین فرمودند و هم دستور دادند اجرایی شود. آنگونه که رئیس جمهور آیت الله رئیسی برای من توضیح دادند گفتند، من در قوه قضاییه مسلط و مطالبه‌گر بودم و اگر رئیس جمهور بشوم بدهکارم و دیگران از من مطالبه می‌کنند. اما اگر بخواهیم ریشه فساد را بزنیم باید ببینیم فساد از کجا ناشی می‌شود. نگذاریم فساد به وجود بیاید تا قوه قضاییه با قوه قهریه با آن برخورد کند. بنابراین با این انگیزه ایشان منتقل شدند و پرچم دستگاه اجرایی را در اختیار گرفتند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: خدا را گواه می‌گیرم طی این یک دهه‌ای و اندی که ما در جمع شما مومنین که همه بهتر از خودم می‌دانم و همه شما به خدا نزدیکتر از من هستید و من توقعم این است که خداوند ما را از شما جدا نکند ندیدید که در دوره‌های گذشته از کسی تعریفی کرده باشیم اما من رئیس نورانی قوه قضاییه فعلی را از ۵۰ سال قبل و از دوره نوجوانی می‌شناسم و هم نسبت به خانواده و هم به خودشان شناخت دارم.

صدیقی بیان کرد: شخصیتی متین، معتقد به معنی واقعی کلمه، جهادی، مسلط بر قانون و مسلط بر جریان دستگاه قضایی از نظر اشراف اطلاعاتی، مصمم، با عزم، بی‌حاشیه و به تمام معنا ولایتمدار آن هم از روی عقیده و نه به لحاظ سیاسی مانند همه شما که نایب امام زمان را نه به عنوان رهبر سیاسی بلکه به عنوان نایب امام زمان تقدیس می‌کنید و دستورات ایشان را واجب اجرای الهی می‌دانید. در صورتی که نایب امام زمان فرمانی بدهد و کسی بی‌اعتنا باشد روز قیامت ماخذ خواهد بود و تمرد از احکام الهی کرده است.

وی ادامه داد: لذا این بزرگوار مانند همه شما از بن دندان به ولایت معتقد است و در این شرایط جسمی و سنی بیش از یک جوان تازه کار شتاب و تکاپو دارد. مسئولین نظام شما امروز از جان مایه می‌گذارند و زیر پرچم ولایت عاشقانه خدمت می‌کنند و با همه وجودشان در عرصه خدمت فداکاری می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران گفت:‌ قضات ما علاوه بر رعایت عدالت باید اخلاق مدار و متواضع بوده و احترام مردم را نیز حفظ کنند. قاضی که نماز خود را به جای نیاورد نمی تواند قضاوت کند. مردم توقع دارند تا در دادسراها علاوه بر قانون مداری عدالت را به معنای واقعی کلمه ببینند.

صدیقی در پایان بیان کرد: حادثه دلخراش زلزله افغانستان را به برادران مسلمان افغان تسلیت می گویم. با دستور رئیس جمهور هلال احمر ما در آنجا حضور خواهد یافت اما کافی نیست. مردم ما در کمک های مومنانه شاخص بوده و در این زمینه نیز قطعا کوتاهی نخواهند کرد. از آنجا که در فصل تابستان هستیم و آب جزو مسائل مشکل آفرین کشور است از همه مردم مومن انتظار می رود که بر اساس دستورات اسلام در مصرف آب و برق صرفه جویی داشته باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.