آبله میمونی به جنوب شرق آسیا رسید

به گزارش رویترز، کره جنوبی روز چهارشنبه نخستین مورد عفونت با ویروس آبله میمونی را در این کشور تایید کرد و با افزایش سطح هشدار بهداشتی به مرحله «احتیاط» وعده تقویت سیستم‌های پایش شیوع و پاسخ به آن را داد.

«سازمان کنترل و پیشگیری بیماری‌ کره» (KDSA) اعلام کرد یک یک شهروند کره جنوبی که سه‌شنبه بعدازظهر هنگام ورود به این کشور در بازگشت از آلمان پس از نشان دادن علائم مشکوک آزمایشش از لحاظ ویروس آبله میمونی  مثبت شد. این سازمان جزئیات بیشتری درباره این بیمار بیان نکرده است.

این سازمان گفت اقدامات پایش بیماری را با تعیین مناطقی که نیاز به تقویت مدیریت قرنطینه دارند، عمدتنا در میان افرادی بازگشته از کشورها دارای موارد متعدد آبله میمونی تشدید خواهد کرد.

یک مقام این سازمان گفت که کره جنوبی  به تهیه واکسن‌ها و داروها برای آبله میمونی دست خواهد زد و ظرفیت‌هایش برای آزمایش‌های تشخیصی را گسترش خواهد داد. به گفته این مقام، در میان افرادی که از طریق تماس جسمی با بیماران تاییدشده در معرض ویروس آبله میمونی قرار گرفته‌اند، افرادی که در معرض خطر متوسط یا بالا قرار دارند، با کسب رضایت واکسن دریافت خواهند کرد.

 

اما به گفته این مقام بهداشتی، کره جنوبی فعلا برنامه‌ای برای واکسیناسیون همه افراد در تماس با بیماران آبله میمونی ندارد.

KDSA در ساعات اولیه چهارشنبه شناسایی دو مورد مشکوک آبله میمونی را گزارش کرده بود، اما مورد دیگر که یکم تبعه خارجی بود که روز دوشنبه با داشتن علائم تاول‌های پوستی و گلودرد وارد این کشور شده بود، آزمایشش منفی شد. این سازمان بدون ارائه جزئیات گفت این فرد دچار بیماری دیگری تشخیص داده شده است.

 

در تحولی جداگانه، یون سوک-یئول، رئیس‌جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه به سازمان‌های بهداشتی دستور داد «مدیریت قرنطینه افراد خارجی ورودی به فرودگاه‌ها را شدت بخشند... و کاملا آماده توزیع واکسن و دارو در حوزه پزشکی باشند.»

یون همچنین دستور داد که ورود واکسن‌های نسل سوم و داروهای ضد ویروسی برای آبله میمونی تکمیل شود.

کره جنوبی در اوائل ماه ژوئن (خرداد) آبله میمونی را بر اساس سیستم چهار رده‌ای رایج در این کشور به عنوان یک بیماری عفونی درجه دوم تعیین کرد یعنی همان رده‌ای که کووید-۱۹، وبا و آبله مرغان قرار داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.