در عمل، شاهد پیوستگی مذاکرات برجامی و معیشت مردم هستیم/ از دلایل به چالش کشیده شدن وزرا همین است

اعظمی ساردویی گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری این مهم باید به نتیجه برسد و به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که وزرا به چالش کشیده شده‌اند همین موضوع مشکلات تامین اعتبارات، ارز مورد نیاز و تامین برخی کالاهای مورد نیاز از خارج و …. است.

ذبیح الله اعظمی ساردویی ، سخنگوی کمیسیون کشاورزی گفت : وظیفه مجلس نظارت بر اجرای قوانین سیاست‌های اجرایی دولت است بخصوص در تامین کالاهای اساسی و در حال حاضر مشکل اصلی متوجه عملکرد دولتیان است. دولت وعده اعطای تسهیلات کم بهره مانند دامدار کارت، کشاورز کارت را به فعالان این حوزه می‌دهد اما درعمل اقدام سریع و بدون تشریفات و آسان برای اجرا آن انجام نمی‌دهد از سوی دیگر سود تسهیلات بانکی آنقدر بالاست که کشاورزان رغبتی برای دریافت آن نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مجلس تصویب کرد بعد از حذف ارز ترجیحی، نباید قیمت‌ها از شهریور ۱۴۰۰ بالاتر برود، دولت بخشی از یارانه ارزی را حذف کرد اما نسبت به قول‌هایی که داد پایبندی از خود نشان نداد.

اعظمی ساردویی با بیان اینکه بعد اصلاح نظام ارز ترجیحی قیمت ده‌ها قلم کالا افزایشی شد، افزود: دولت‌های دوازدهم و سیزدهم برنامه‌ موثری برای کنترل قیمت‌ها بعد از حذف ترجیحی نداشتند و این دولت هم هنوز هم درگیر آن هست.

وی با بیان اینکه نتیجه مذاکرات برجام با معیشت مردم گره خورده است، خاطر نشان کرد: عده‌ای تلاش دارند که این تفکر را در کشور القا کنند که نسبتی بین مذاکرات و معیشت مردم وجود ندارد این در حالیست که در عمل شاهد پیوستگی این دو به یکدیگر هستیم از این‌رو با در نظر گرفتن منافع ملی و در راستای منویات مقام معظم رهبری این مهم باید به نتیجه برسد و به نظر می‌رسد یکی از دلایلی که وزرا به چالش کشیده شده‌اند همین موضوع مشکلات تامین اعتبارات، ارز مورد نیاز و تامین برخی کالاهای مورد نیاز از خارج و …. است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی در ادامه بیان کرد: امیدوارم دولت و وزیر امور خارجه برای به نتیجه رسیدن مذاکرات و رفع تحریم‌ها اقدامات اساسی انجام دهند تا مردم از این شرایط گذر کنند.

نماینده مردم جیرفت و عنبراباد با بیان اینکه آستانه تحمل مردم تقلیل پیدا کرده است، افزود: مردم در تامین معیشت در تنگنا هستند و به نوعی حد تحمل آنها کاهش پیدا کرده است و این را مردن بطور مرتب در حوزه های انتخابیه به نمایندگان گوشزد می کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس : در عمل ،شاهد پیوستگی مذاکرات برجامی و معیشت مردم هستیم / از دلایل به چالش کشیده شدن وزرا ، همین موضوع است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.