هشدار روسیه به آمریکا: با ارسال سلاح به اوکراین به هدفتان نمی‌رسید

وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفت: «آمریکا با ارسال سلاح بیشتر به اوکراین به هدف خود نخواهد رسید».

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز چند روز پیش هشدار داده بود که بسته کمک نظامی جدید آمریکا برای کی‌یف، نه تنها اتحادیه اروپا، بلکه خود اوکراین را نیز تهدید می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «البته که این [کمک‌ها] تهدیدی برای همه است. اولا، برای خود اوکراین، جایی که درگیری از دیدگاه غرب، باید برای مدت طولانی ادامه یابد. دوماً این [کمک‌های نظامی] تهدیدی برای اروپا هستند، زیرا این سلاح‌ها از طریق بازار سیاه به این قاره باز می‌گردند».

این در حالی است که «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو  پنجشنبه گذشته درباره حمایتهای این سازمان از اوکراین ادعا کرد که مجهز کردن این کشور به سلاح، برای دفاع از خود در برابر روسیه است.

وی گفت: ما تعهد اخلاقی به کشور و ملتی داریم که از حق خود برای تعیین سرنوشت دفاع می‌کند. روسیه هم تلاش می‌کند که به محموله‌های تسلیحاتی ارسالی از سوی شرکا می‌دهند، حمله کند، ولی حمایت متوقف نخواهد شد.

دبیرکل ناتو روز چهارشنبه گذشته هم  گفت که ارسال تسلیحات سنگین و سامانه‌های دوربرد به اوکراین ادامه می‌یابد. وی با طرح این ادعا که بحران انرژی و مواد خوراکی در جهان به طور عامدانه توسط روسیه ایجاد شده است گفت، باید در جهانی‌ که خطرناک‌تر شده است، ناتو را قوی‌تر کرد.

استولتنبرگ ابراز امیدواری کرد، در نتیجه این نشست ناتو، «بسته جامع کمک به اوکراین» تصویب شود تا «اوکراین به مدت طولانی‌تری» بتواند به جنگ ادامه داده و تسلیحات دوران شوروی را به تسلیحات استاندارد ناتو تبدیل کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.