زلنسکی: ما قطعا پیروز خواهیم شد

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به مناطق «میکولایف» و «اودسا» در جنوب این کشور رفت و با نظامیان اوکراینی در خطوط مقدم این مناطق دیدار کرد.

زلنسکی در همین رابطه در پیامی ویدیویی اعلام کرد: من از جنوب برمی گردم. امروز از مواضع خط مقدم خود در منطقه میکولایف بازدید کردم، از خود میکولایف و همچنین منطقه اودسا بازدید کردم. با مدافعانمان شامل ارتش، پلیس و گارد ملی صحبت کردم. روحیه آنها قوی است و به پیروزی ما شک ندارند. ما جنوب را به هیچ کس نخواهیم داد، ما هر چیزی را که مال خودمان است برمی گردانیم و دریا متعلق به اوکراین و امن خواهد بود.

رئیس جمهور اوکراین همچنین از بیمارستانی در میکولایف بازدید کرد.

نیروهای روسی در آغاز ماه مارس به حومه این شهر رسیدند، اما به سمت نواحی شرقی و جنوبی منطقه، جایی که درگیری ها همچنان ادامه دارد، عقب رانده شدند.

پیشتر دفتر ریاست جمهوری اوکراین روز شنبه اعلام کرد که زلنسکی طی یک سفر کاری به منطقه، از شهر میکولایف واقع در جنوب این کشور دیدن کرده است.

زلنسکی پیشتر نیز در پیامی اعلام کرده بود که نیروهای اوکراینی در حال تحمل خساراتی شدید در نبرد با نیروهای روسی در شهر «سیویرودونتسک» در منطقه «دونباس» و همچنین منطقه «خارکیف» در شرق اوکراین هستند. زلنسکی در این باره گفت: شدیدترین نبردها، همانند قبل در سیویرودونتسک و دیگر شهرها و مناطق در جریان است. متأسفانه خسارات شدید است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.