طعنه سنگین ترامپ به جو بایدن!

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در اشاره به تورم افسارگسیخته در این کشور مدعی شد پیش‌بینی کرده بود که اگر تیم بایدن روی کار بیاید، آمریکا به ونزوئلایی در مقیاس بزرگتر تبدیل خواهد شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پیامی که در شبکه اجتماعی خود «تروث» منتشر کرد، در اشاره به تورم افسارگسیخته و افزایش قیمت سوخت در آمریکا که به معضلی برای دولت بایدن تبدیل شده، این وضعیت را با تورم شدید ونزوئلا در دوران دولت خود مقایسه کرد.

 

وی در این خصوص نوشت: به خاطر بیاورید که در طول کارزار (انتخاباتی) با اطمینان می‌گفتم که اگر این آدم‌ها (تیم بایدن) روی کار بیایند، ما «ونزوئلایی در مقایس بزرگتر» خواهیم شد. دیدید، یکی دیگر از بسیاری از پیش‌بینی‌های ترامپ که درسته یا دارد درست از آب درمی‌آید! «حق با ترامپ بود درباره همه چیز»، همانطور که حالا این عبارت معروف (شعار) سر داده می‌شود. 

ترامپ

قیمت انرژی و تورم در آمریکا در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به محبوبیت بایدن و حزب دموکرات ضربه سنگینی وارد کرده است. دولت بایدن در حال حاضر با تورم فزاینده در آمریکا دست و پنجه نرم می‌کند که شهروندان این کشور آن را بزرگترین دغدغه خود می‌دانند. طبق نظرسنجی مشترک «اکونومیست-یوگاو» که اوایل ماه جاری میلادی برگزار شد، ۸۵ درصد از رأی‌دهندگان آمریکایی فکر می‌کنند که تورم بسیار جدی یا تا حدودی جدی است.

در حالی که بایدن تلاش می‌کند بحران در اوکراین را مقصر تورم در آمریکا معرفی کند، نظرسنجی فوق نشان داد که ۴۴ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند بایدن «مسئولیت بسیار زیادی» در قبال نرخ تورم دارد و ۳۱ درصد گفتند که وی «تاحدودی» در قبال این موضوع مسئولیت دارد.

«جنیفر گرانهولم» وزیر انرژی ایالات متحده اخیراً به شبکه سی‌بی‌اس گفت که آمریکایی‌ها باید برای تابستان سخت آماده شوند. همزمان یک اندیشکده فعال در زمینه انرژی پیش‌بینی کرده که قیمت سوخت در آمریکا احتمالا ً تا پاییز یا زمستان به کمتر از ۴ دلار در هر گالن کاهش پیدا نکند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.