محسن رضایی: اطلاعات ما درباره درون تشکیلات‌ اسرائیل از مسئولانشان بیشتر است

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهوری صبح پنجشنبه در هفتمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه «انقلاب اسلامی آغاز یک عبرت تاریخی است» اظهار کرد: این عبرت آن است که اگر قرار بود ما با وصل شدن مذبوخانه به غرب به جایی برسیم، باید در دوران قاجار و پهلوی می‌رسیدم؛ بنابراین انقلاب اسلامی سرآغاز یک عبرت تاریخی است که می‌تواند روی پای خود بایستد و این تفکر پس از دو سه قرن توانست بر تفکر قبلی غلبه کند.

وی با تاکید بر اینکه حرکت و راه جدیدی در ایران آغاز شده است، خاطر نشان کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون دشمنان در مقابل این راه ایستادند و باید هم بایستند؛ چراکه در حال از دست دادن موقعیت مهم ژئوپلیتیک ایران و همچنین ثروت عظیم ایران هستند. موضوع عجیبی نیست که امروز آمریکا و اسراییل و همه دور ما جمع شدند و می‌خواهند به وضع گذشته برگردند؛ اگر اینها دلسوزی دارند چرا حرف مردم را قبول نمی‌کنند؟ ما که می‌گوییم بیاید در مسأله برجام با هم صحبت کنیم حتی در این زمینه طرح و پیشنهاد ارائه دادیم و حتی اینها دیدگاه‌هایی داشتند و دولت ایران طرح و ابتکاراتی ارایه کرده، چرا اینها قبول نمی‌کنند و نمی‌خواهند راه جدید که در ایران دارای دیپلماسی، ایده و فکر و آرمان و هویت است، تحقق پیدا کند؟

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: در این شرایط راه تلاش ما برای دولت و حتی برای جمهوری اسلامی نیست بلکه برای کل اسلام، انقلاب و ایران است و امروز مجاهدت‌های ما موضوعی کم قیمتی نیست؛ بنابراین باید مسیر انقلاب را باید حتما ادامه داد اما این ادامه در ادامه تحولات است نه عادی سازی زندگی و امورات کشور؛ تحولات باید ادامه پیدا کند چراکه انقلاب اسلامی سرآغاز سرآغاز تحولات بوده است.

رضایی با تاکید بر اینکه امروز در اقتصاد نیازمند تحول هستیم و از صنعت، کشاورزی، خذمات، تجارت و ترانزیت همه باید متحول شوند، خاطر نشان کرد: امروز بهترین فضا و راه‌های زمینی را برای تجارت داریم اما تحول مورد نظر ما با روحیه کارمندی محقق نمی‌شود بلکه اقتصاد باید مانند دفاع و سیاست جهش باید. تحول اقتصادی نیز بدون مبارزه امکان پذیر نیست و سرآغاز این تحول علم و دانشگاه است. امروز زنجیره تولید ثروت در کشور ناقص است؛ دانش ایجاد می‌شود اما راهش برای تبدیل به صنعت بسته است و فناوری ما به خارج می‌رود.

وی ادامه داد: باید در اقتصاد ایران تحول بزرگی صورت بگیرد اما این تحول و خیزش باید در چارچوب و مدل و الگوی تحولات انقلاب باشد. گاهی چون نسخه‌هایی که برای پیشرفت کشور نوشته می‌شود، در چارچوب انقلاب نیست، با وجود دلسورانه بودن به نتیجه نمی‌رسد. جوهره این تحولات باید مانند اقدامی که دانشمندان هسته‌ای انجام دادند، شهادت طلبانه و مبارزانه باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه یکی از چارچوب‌های انقلاب اسلامی را من فناوری انقلاب نامیده‌ام، اظهار کرد: مرحله اول فناوری انقلاب آن ایستادگی و زیر باز نرفتن و مقاومت کردن است؛ مرحله دوم فرصت سازی است و باید از دل ایستادگی فرصت تولید کرد و مرحله سوم نیز بهره برداری از فرصت ها با استفاده از نوآوری و ابتکار و در نهایت رسیدن به یک محصول دارای قدرت رقابت با خارج است؛ این فناوری در دفاع مقدس کاملا انجام شد اما در اقتصاد هنوز فناوری انقلاب را وارد نکردیم.

رضایی ادامه داد: ما در ایستادگی در برابر تحریمها و مقاومت در برابر محاصره اقتصادی دشمن موفق بودیم و دشمن شکست خود اما اینکه چه میزان توانستیم از این ایستادگی فرصت سازی کنیم را باید بررسی کنیم. باید تعیین کنیم که چه میزان توانستیم از این فرصت بهره برداری کنیم و چقدر توانستیم آن بهره برداری ها به نتایج و پیامدهایی تبدیل کنیم که بر سایر دشمنان و رقبای ما غلبه کرده است؟ ما در دفاع این کار را کردیم لذا می‌رویم بالای سر اسراییل می رویم و ۷۰۰ الی ۸۰۰ کیلومتر عکس می گیریم و اطلاعات دقیق می‌آوریم و سیستم‌های ما هم چون ضد رادار هستند به داخل برمی‌گردیم داخل کشور؛ الان اطلاعات ما از برخی مسئولین اسرائیل از درون برخی تشکیلات اسراییل بیشتر است.

وی با بیان اینکه پیاده سازی فناوری انقلاب در تخصص دیگری مثل اقتصاد یا در حوزه‌های غیر دفاعی و غیر سیاسی بدون دانشگاه و دانش و بسیج علمی و جهاد علمی امکان پذیر نیست، تاکید کرد: این دانشگاهیان هستند که باید به دولت کمک کنند تا این فناوری را در حوزه‌ی سومی به اسم اقتصاد پیاده سازی کنیم. در دولت بطور جدی مصممی به ایجاد تحول، شحاعت، منطق و فکر و برنامه اجرایی دقیق می‌خواهد و همه این ها را باید داشته باشیم.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: به نقطه‌ای رسیدیم که باید تحولات در اقتصاد بصورت گسترده شروع شود؛ در این مسیر همراه شدن مردم با دولت بسیار مهم است و دانشگاه است باید در این خصوص کمک کنند. امروز عملیات‌هایی برای عدم همراهی مردم با دولت درحال وقوع است.

رضایی با بیان اینکه «دولت با مردم است ولی مردم هم باید با دولت باشند و این دو، دو روی یک سکه هستند» اظهار کرد: در دوران جنگ مردم و دولت با یکدیگر بودند بود؛ الان هم مردم خیلی همکاری می‌کنند اما چون تحول بزرگ است، باید مردم وارد صنعت کشاورزی و اقتصاد شوند. امروز مردم از نظر سیاسی همراه دولت هستند و از نظر اقتصادی نیز باید با دولت مشارکت کنند. برای افزایش همراهی و مشارکت کردم با دولت دانشگاهیان و نخبگان باید به کمک دولت بیایند چراکه مردم حرف آنها را قبول دارند.

وی افزود: مردم باید وارد اقتصاد شوند همانطور که وارد انقلاب و جنگ شدند اما نمی‌خواهند بگذارند مردم وارد اقتصاد شوند؛ این حاشیه سازی‌هایی که می شود آثار مستقیم و غیر مستقیمی دارد که آثار غیرمستقیم ولی اصلی آنها عدم همراهی مردم با تحولات اقتصاد کشور است؛ نگذاریم چنین اتفاقی بیفتند؛ آنها می گویند که اگر مردم با دولت و نظام همراه شوند همانطور که در جنگ همراه شدند، بزرگترین اقتصاد منطقه در ایران شکل می‌گیرد؛ به همین دلیل می خواهند جلوی کار را بگیرند و این کار را نیز از طریق فاصله انداختن بین دولت و مردم و ایجاد شکاف انجام می‌دهند.

معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: ورود مردم به اقتصاد کلید پیشرفت ایران است و در چند جای بیانیه گام دوم انقلاب نیز رهبری به آن اشاره کرند، اما علیه این سیاست که در این دولت در حال انجام است عملیات‌هایی در حال انجام است.

رضایی با اشاره به سیاست‌های ایالات متحده آمریکا در قبال ایران اظهار کرد: علت آنکه آنها درباره برجام و سیاست خارجی اینطور با ما عمل می‌کنند و علیه ترامپ قیام کردند ایناست که با خود گفتند که اینها (مردم ایران) دارند روی کانال دو یعنی کانال انقلابی تغییر مسیر می‌دهند و اگر ملت ایران در مسیر انقلابی رفت دیگر نتایج آن قابل پیش‌بینی نیست. حالا دیدند که یک دولت انقلابی آمده و نیروهای انقلاب روی صحنه آمدند گفتند که حواستان را جمع کنید و سعی کنید برجام را به نتیجه برسانید اما تا جایی که اینها احساس پیروزی بزرگ نکنند؛ اگر احساس پیروزی بزرگ کنند از همین استفاده میکنند و مردم را به صحنه می‌آورند. تمام رفتارهای دشمنان آگاه ما این است که دوباره مسیر انقلابی که مردمی است در اقتصاد راه نیفتد.

محسن رضایی: اطلاعات ما از برخی مسئولین اسرائیل از درون برخی تشکیلات اسراییل بیشتر است

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.