بادامچیان: عبدالملکی به امور محوله آشنایی کافی نداشت

اسدالله بادامچیان عصر امروز (۲۵ خردادماه) در حاشیه سفر یک روزه به زنجان، در نشست خبری، اظهار کرد: رئیس‌جمهور و هیئت دولت سعی کرده‌اند اقدامات مختلفی در حوزه‌های متعدد داشته باشند که در برخی موارد همچون مقابله با کرونا موفق بوده و در حوزه روابط بین‌الملل نیز کارهای خوبی در دولت انجام شده است و این اقدامات در شرایطی محقق شده که فشار بالا بود.

وی تصریح ‌کرد: تنها موردی که مردم همچنان از دولت سیزدهم انتظار دارند، رفع مشکلات مربوط به تامین معیشت است که‌ دولت نیز در همین راستا اقداماتی انجام داده ولی در برخی موارد از نیروهای نابلد در دولت بهره برده شده که‌ نمونه آن را در وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی شاهد بودیم‌ که وزیر مربوطه به‌ درستی استعفا داد؛ چرا که به امور محوله آشنایی کافی نداشت. در وزارت صمت‌ نیز این مشکلات را داریم؛ چرا که در خصوص مشکلات مربوط به صنعت همچون تعادل‌بخشی قیمت‌ها و نیز دغدغه‌های حوزه معدن، مشکلات پابرجا است، به همین خاطر احتمال استعفای وزیر مربوطه نیز وجود دارد.

بادامچیان با بیان اینکه دولت رئیسی دولت حزبی نیست، ادامه داد: موتلفه در دولت به ‌عنوان حزب حضور ندارد، البته ما همه حمایت‌های خود را از رئیس‌جمهور داریم، این در حالی است که در مقاطعی نیز تذکرات لازم را برای برخی امور می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه به دولت سیزدهم امیدوار هستیم، گفت: موضوع‌ توسعه کشور بسیار حائز اهمیت است و معتقدیم در توسعه متوازن باید از همه امکانات بهره برد که البته این اقدام انجام‌ شده است ولی باید بیش از این باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه حزب موتلفه سهم‌خواه و طلبکار هیچ دولتی نیست، افزود: ما همیشه آماده کمک به دولت‌ها هستیم. موتلفه حزب نظام بوده و هیچ‌گاه از چارچوب خود خارج نشده است.

تغییر در کابینه رئیسی/ وزرایی که ماندنی نیستند

 

 

بادامچیان در ادامه و در پاسخ به سئوالی در خصوص مذاکرات، اظهار کرد: برجام و مذاکرات موضوع بین‌المللی است. در مذاکره نتیجه مذاکره مطرح است و ما معتقد بودیم اگر مذاکره نکنیم، در دنیا علیه کشور تبلیغات می‌کنند اما با مذاکره‌ای که بوی سازش و تسلیم بدهد، مخالف هستیم.

وی ادامه داد: برجام نقاط مثبت و منفی خود را داشت. ما در ارزش‌ها و دیدگاه‌ها مقاوم بودیم. دولت سیزدهم نیز با قدرت وارد مذاکره شد و مواضع خود را بسیار محکم بیان ‌کرد. البته باید بگوییم ما خواهان برقراری تحریم‌ها نیستیم و نمی‌خواهیم تحریم باقی بماند ولی از حق خود نیز کوتاه نمی‌آییم.

بادامچیان تاکید کرد: از نظر ما مذاکره در صورت تامین مصالح مملکت صحیح است ولی اینکه تسلیم شویم، مخالف آن هستیم. البته به این نکته نیز باید توجه کرد که تحریم همه مشکل نیست، بلکه نقش مزاحم را ایفا می‌کند و این در حالی است که مشاهده می‌کنیم در شرایط تحریم تراز مالی کشور در حال اصلاح است.

بادامچیان با اشاره به اینکه احزاب اگر به معنای ملی باشند، به طور حتم برنامه ملی و روابط بین‌المللی دارند، یادآور شد: حزب موتلفه اسلامی از سال ۴۱ که شروع به کار کرده و نقش آن را در ادوار مختلف انقلاب مشاهده می‌کنیم، وظیفه‌ای کلان در انقلاب دارد و سابقه نشان داده است که در هر اموری که از اعضای ما وارد شده‌اند، موفق عمل کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به انتقادات مطرح‌ شده در رابطه با عملکرد برخی از نمایندگان مجلس و دخالت آن‌ها در انتصابات، گفت: نماینده نباید در انتصابات دخالت داشته باشد، البته نسبت به آن هم نباید بی‌تفاوت باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تصریح ‌کرد: مسئله حرکت مردم‌سالارانه، بدون تحزب پیش نمی‌رود. فعالیت احزاب مهم بوده و احزاب برای کشور نیروسازی می‌کنند که حزب موتلفه اسلامی نیز در این راستا قدم برداشته است.

بادامچیان‌ همچنین به ‌موضوع اعتماد عمومی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: پایه انقلاب مردم اعتماد بود و اعتماد مردم به امام راحل، رهبر معظم و انقلاب باقی بوده و دلیل عصبانیت استکبار نیز همین قضیه است. اعتماد عمومی به نظام باعث شده است که ‌مردم‌ متوجه شرایط باشند، هر چند باید عنوان کنیم که باید کاری کنیم تا قشر کم‌درآمد جامعه دچار مشکل نشوند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت‌ اصلاح‌طلبان‌ و در دولت دوم احمدی‌نژاد کاری کردند که مردم اعتمادشان را از دست دادند؛ بنابراین اگر اصوالگرایان نیز ‌نتوانند خوب کار کنند، مردم با کسی عهد اخوت نبسته‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.