کاهش قیمت سکه و طلا در بازار

فعالان بازار معتقدند  مداخله شدید بازارساز و تزریق عرضه در بازار باعث عقب نشینی قیمت ها شده است. اما قیمت دلار در دو بازار رسمی یعنی صرافی ملی و بازار متشکل ارزی پیشروی را تجربه کردند. 

نرخ دلار متشکل امروز با ۲۷ هزار و ۹۱ تومان آغاز به کار کرد و قبل از ظهر امروز به ۲۷ هزار و ۱۸۲ تومان رسید. این پایان روند صعودی دلار در بازار متشکل نبود و نیمه روز اسکناس امریکایی در بازار یاد شده به ۲۷ هزار و ۱۹۰ تومان رسید. این قیمت در مقایسه با روز گذشته ۸۱ تومان افزایش پیدا کرده بود. اسکناس آمریکایی عصر امروز در محدوده ۲۷ هزار و ۱۸۷ تومان مبادله شد که نسبت به دیروز ۷۸ تومان بالاتر بود. 

روند صعودی دلار در صرافی ملی امروز بیشتر از بازار متشکل بود. قیمت دلار صرافی ملی که در چند روز اخیر وارد کانال ۲۷ هزار تومان شده امروز هم در همین کانال به سمت جلو حرکت کرد. نرخ دلار در ابتدای کار صرافی ملی نسبت به عصر روز گذشته تفاوت چندانی نداشت اما قبل از ظهر امروز ۱۷۰ تومان بالا رفت و با  قیمت ۲۷ هزار و ۴۱۵ تومان به فروش رسید. نرخ دلار در ساعات پایانی کار صرافی ملی ۷۸ تومان بالاتر ار نرخ روز گذشته به فروش رسید. قیمت دلار صرافی عصر امروز ۲۷ هزار و ۳۲۳ تومان بود. 

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «تداوم کاهش قیمت قیمت دلار ؛ سکه و طلا» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.