رایزنی رابرت مالی با مقام کره جنوبی درباره ایران

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران از گفتگوی تلفنی خود با معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی درباره اردن خبر داد.

بر اساس این گزارش، «رابرت مالی» در صفحه توئیتر خود نوشت: صبح امروز (جمعه) تماس عالی با معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی داشتم.

وی افزود: ما متعهد به هماهنگ کردن تلاش‌های خود پیرامون طیف گسترده ای از منافع مشترک در مورد ایران هستیم.

لازم به ذکر است که رابرت مالی روز گذشته هم در پیامی توئیتری درباره ایران مدعی شده بود: شورای حکام پیام صریحی به ایران ارسال کرد که باید به تعهدات پادمانی خود تحت پیمان ان پی تی عمل کند. این سیاسی نیست. به محض اینکه آژانس اطلاعات فنی معتبر مورد نیاز خود را در اختیار داشته باشد شورای حکام نیازی به اقدام بیشتر در مورد این موضوع نخواهد دید.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: شورای حکام در مورد تعهدات پادمانی ایران که جدا از برجام است، صحبت کرد. ما آماده بازگشت سریع دوجانبه به اجرای کامل برجام هستیم. ایران فقط باید تصمیم بگیرد که خواسته‌های خارج از برجام خود را کنار بگذارد و با توافقی که از ماه مارس در دسترس است، موافقت کند.

رابرت مالی بدون اشاره به اقدام کشورش در نقض برجام و خروج یکجانبه از آن مدعی شد: ایران راهی برای خروج از بحران هسته‌ای که ایجاد کرده است، دارد: همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای حل مسائل پادمانی باقیمانده و موافقت با بازگشت به برجام، در نتیجه رسیدگی به نگرانی‌های فوری بین المللی در زمینه عدم اشاعه هسته‌ای و دستیابی به لغو تحریم‌های ایالات متحده. انتخاب با آنهاست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.