دیدار ریابکوف با سفیر آمریکا در روسیه

در بیانیه وزارت خارجه روسیه در این باره آمده است: در ۱۰ ژوئن (۲۰ خرداد)، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه با جان سالیوان سفیر ایالات متحده در مسکو دیدار کرد. برخی موضوعات در دستور کار دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به جزئیات بیشتری از این دیدار اشاره نشده است. دو طرف پیشتر و در اوایل اردیبهشت ماه نیز با یکدیگر دیدار و گفتگو کرده بودند.

این در حالی است که جان سالیوان پیشتر و در گفتگو با خبرگزاری تاس از احتمال بسته شدن سفارت‌های دو کشور خبر داده و افزوده بود که البته کسی در واشنگتن پیشنهاد انجام چنین کاری را نداده است.

وی افزوده بود: چنانچه شرایط برای ادامه فعالیت ایمن نباشد، مجبور خواهیم بود که سفارت را تعطیل کنیم.

سفیر واشنگتن در روسیه همچنین با اشاره به اینکه دو کشور نمی‌توانند به طور کامل از یکدیگر جدا شوند، گفته بود: همچنین ما هرگز به طور کامل از یکدیگر جدا نمی‌شویم. نمی‌توانیم روابط دیپلماتیک را قطع کنیم و با یکدیگر حرف نزنیم. دست کم، ما هر روز در شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک نزدیک همدیگر می‌نشینیم.

وی همچنین به لفاظی تند دولت روسیه در رابطه با روابط دیپلماتیک اشاره کرد و گفت که مسکو گفته است که دو طرف ممکن است به نقطه‌ای برسند که روابط به طور کامل قطع شود، اما از نظر وی چنین اظهاراتی لفاظی بیش از حد است.

روابط مسکو-واشنگتن از سال گذشته و به ویژه از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین تنش آلود شده است. آمریکا، روسیه را متهم به تجاوز به اوکراین نموده و مسکو نیز متقابلاً واشنگتن، ائتلاف‌های غربی و اقدامات و رویکردهایشان را عامل اصلی شروع درگیری‌ها در اوکراین عنوان کرده است.

روسیه در ۵ اسفند سال گذشته عملیات نظامی خود را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن اوکراین آغاز کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.