پزشکان ایرانی زیاد دارو تجویز می‌کنند؟

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه اقلام دارویی در نسخه پزشکان ایرانی زیاد است، گفت: نسخه پزشکان در دنیا به صورت میانگین شامل یک یا 2 قلم دارو است اما در ایران در هر برگ نسخه، چهار تا پنج قلم دارو تجویز می شود.

یونس پناهی در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، اظهار کرد: در فرهنگ ما هر چه دارو بیشتر نوشته شود در انظار مردم پزشک حاذق‌تر است که این فرهنگِ اشتباه باید اصلاح شود.

وی افزود: ایران از نظر مرجعیت علمی و ارجاع جایگاه قابل توجهی دارد و در تولید دانش جایگاه نخست را در منطقه و رتبه شانزدهم را در جهان به خود اختصاص داده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: این بیماری و مشکلات ناشی از آن نشان داد که کشورهای مختلف باید در حوزه سلامت با یکدیگر همکاری داشته باشند و در این زمینه لازم است شبکه‌ های تحقیقاتی با کشورهای مختلف ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در دوران همه‌گیری کرونا آمار فوتی‌های ناشی از این بیماری در کشور به ۷۰۰ مورد در روز رسید، بیان داشت: با توسعه تحقیقات بود که دانشمندان ما موفق به تولید واکسن شدند.

پناهی گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های ما بحث جوانی جمعیت و خانواده است که در این خصوص قرارگاه خانواده و جوانی جمعیت به ریاست وزیر بهداشت تشکیل و مسئولیت‌ ها تفویض شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: فرهنگ فرزند کمتر زندگی بهتر ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد و همه دستگاه‌ها در از بین بردن این فرهنگ غلط موظف هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.